وبینار «فیلم ساختن» با بهمن فرمانآرا، برای اولین بار در ایران و بهصورت آنلاین از ۱۶ تا ۲۰ مرداد در باشگاه آموزشهای آنلاین یونسکو – یونیتک- برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما «فیلم ساختن» -سینما از نگاه بهمن فرمانآرا-، عنوان مسترکلاس ۴ روزه این کارگردان است. در این دوره به بررسی فیلمنامه، فرازها و فرودها، تدوین و شکوفایی فیلم، دوربین و زاویه دید و همچنین کارگردانی و انتقال حس پرداخته میشود. باشگاه آموزشهای الکترونیک کمیسیون ملی یونسکو، در راستای اهداف آموزشی – فرهنگی خود، برگزارکننده این دوره است.
همچنین عواید برگزاری این دوره از طرف بهمن فرمانآرا، بهمناسبت ۳۰ سالگی محک، به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت این موسسه خیریه تقدیم خواهد شد.
بهمن فرمانآرا با خلق آثار ارزشمندی مانند بوی کافور عطر یاس، خانهای روی آب، یک بوس کوچولو، خاک آشنا، دلم میخواد و … بهعنوان یکی از فیلمسازان و کارگردانان مطرح ایرانی شناخته شده است. جدیدترین اثر فرمانآرا، «حکایت دریا» محصول ۱۳۹۵ بود که در دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها از ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ بهصورت آنلاین اکران شد.
وبینار ۴ روزه آنلاین «فیلم ساختن» -سینما از نگاه بهمن فرمانآرا- از ۱۶ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در چهار جلسه و بهمدت ۶ ساعت (هر جلسه یکساعت و نیم) برگزار خواهد شد.
همچنین، پس از پایان دوره، به شرکتکنندگان گواهینامه معتبر شرکت در دوره با تأییدیه باشگاه آموزشهای الکترونیک کمیسیون ملی یونسکو، اعطا میشود.
علاقهمندان به شرکت در وبینار «فیلم ساختن» -سینما از نگاه بهمن فرمانآرا-، برای اطلاع از هزینه، سرفصلها و شرایط ثبتنام میتوانند به صفحه اینستاگرام یا وبسایت یونیتک به نشانی https://unitech-ac.com/ مراجعه کنند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگوی سینمایی نسلها/ نگاهی به مستند «موج نو»
- بهمن فرمانآرا: یکی از بزرگترین هنرمندان مملکت باید سلاخی بشود؟ ما کجا داریم زندگی می کنیم؟!
- نگارش فیلمنامه «داستان جاوید» آغاز شد/ سریالی از فرمانآرا در شبکه نمایش خانگی
- پاسخ تند علی عباسی به «بهمن فرمانآرا»
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
- کارِ روشنفکریِ بهمن فرمانآرا
- مردی برای تمام فصول/ به بهانه تولد بهمن فرمانآرا
- کلاهم را به احترام شما بر میدارم/ به مناسبت تولد بهمن فرمانآرا
- در باب آدمهای مرده و روحهایی خونریز که کالبدی تازه برای حیات میجویند/ به بهانه تولد بهمن فرمانآرا
- بهمن فرمانآرا، فیلمسازی که خیال را هم واقعی میسازد/ به مناسبت تولد بهمن فرمانآرا
- عطر مرگ، بوی زندگی/ بازنمایی مفهوم مرگ در سینمای بهمن فرمان آرا
- دخترک سیدی فروش/ کوتاه درباره فیلم «دلم میخواد»
- در آستانه زادروز بهمن فرمانآرا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «یک بوس کوچولو» با صدای علیرضا آرا + تیزر
- پست اینستاگرامی بهمن فرمانآرا درباره ساخت سریال «داستان جاوید»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





