بهرام عظیمی کارگردان سینما با انتقاد از اینکه مسئولان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رفتار درستی با «رهایی از بهشت» نداشتند، عنوان کرد که بیتوجهی به این اثر جای تاسف دارد.
به گزارش سینماسینما، بهرام عظیمی کارگردان سینما با اشاره به انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی که در بخش مسابقه ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و مورد بیتوجهی مسئولان جشنواره قرار گرفته است، گفت: همواره برخی از نادیده شدن آثارشان گله میکنند در حالی که آثار انیمیشنی خوبی نساختهاند ولی بعضی به حق اعتراض میکنند. مثلا اگر علی نوری اسکویی انتقاد میکند این انتقاد به حق است.
این انیماتور بیان کرد: «رهایی از بهشت» که به بخش مسابقه راه یافته از بسیاری از فیلم های جشنواره قوی تر است و اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم متوجه میشویم که از تمامی آثار قابل دفاعتر است. به نظرم مسئولان جشنواره اصلا این فیلم را ندیدهاند و با توجه به اینکه این فیلم یک اثر انیمیشینی بوده است، تصور کرده اند باید آن را در آخرین سانس آخرین روز کاخ جشنواره قرار دهند. مسئولان جشنواره حتی در نظر نگرفته اند که در چنین شرایطی دیگر کسی درباره این اثر صحبت نخواهد کرد و توجه ها به اختتامیه و خبرهای آن معطوف میشود.
او ادامه داد: کاش «رهایی از بهشت» در اواسط و یا روزهای اولیه جشنواره قرار داشت و یا اصلا به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد فرهنگی به نمایش در می آمد. به هر حال این فیلم یک انیمیشن با کیفیت است و حتی مسئولان جشنواره میتوانستند با آن پز بدهند و آن را جزو افتخارات جشنواره بدانند.
کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» اظهار کرد: من ۲ بار «رهایی از بهشت» را تماشا کردم و افسوس میخورم که چرا برای این فیلم این اتفاق افتاد. متاسفانه اکرانهای مردمی آن هم از وضعیت خوبی برخوردار نیست. به طور تقریبی ۶۰ درصد از نمایش های این اثر در سینماهای مردمی زمان خوبی ندارند اما انصافا یک سری از اکرانها در زمان خوبی قرار دارند. به هر حال این اثر این حق را داشت که اکرانهای خوبی داشته باشد. بنابراین اسکویی حق دارد که اعتراض کند. سال گذشته نیز محمد امین همدانی کارگردان «فعهرست مقدس» این حق را داشت که اعتراض کند. به طور کلی هنگامی که فیلم خوب بسازیم میتوانیم توقع هم ایجاد کنیم و از کارهایمان هم دفاع کنیم.
او بیان کرد: من مطمئنم اگر «رهایی از بهشت» به اکران عمومی در آید بسیاری از افراد به تماشای آن مینشینند و بعدها بسیاری از افراد حسرت میخورند و میگویند ای کاش در جشنواره اتفاق خوبی برای آن رخ می داد. اما به طور کلی در حال حاضر برای مایی که هنوز نتوانستهایم خود را ثابت کنیم مهم این است که آثار خوب بسازیم و بعد توقعمان را بالا ببریم و خط و نشان بکشیم. آن گاه بهتر می توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم.
عظیمی در پایان با اشاره به اینکه کارگردانان دیر به سمت ساخت آثار سینمایی انیمیشنی روی آوردهاند، گفت: ما دیر به سمت ساخت چنین آثاری روی آوردهایم زیرا هزینه تولید یک اثر انیمیشنی بالا است و تجربه زیادی میخواهد بنابراین به نظرم ابتدا باید تلفات بدهیم، اما شاید بخشی از این اتفاقات به این دلیل باشد که ما جشنواره را بیش از اندازه مهم میدانیم در حالی که مهم این است که مردم اثر ما را ببینند و آن را دوست داشته باشند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- حفظ تعادل میان واقعگرایی و تخیل در پویانمایی
- پاسخ بهرام عظیمی به یادداشت «از اشتباه حمایت نکنیم»/ «دشمنی» با جهان فانتزی
- از اشتباه حمایت نکنیم
- اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فردا / گزارش تصویری
- بیست و یکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- حاشیه بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران / گزارش تصویری
- اکران خصوصی فیلم سرکوب / گزارش تصویری
- «سیم ششم» بیننده را غافلگیر میکند/ یک انیمیشن چاپلینی
- جدیدترین ساختهی «بهرام عظیمی» به موسیقی رسید
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- افتتاح «روز انیمیشن» جشنواره کن با یک فیلم ایرانی
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
آخرین ها
- معرفی نامزدهای تمشک طلایی؛ «جوکر ۲» با ۷ نامزدی پیشتاز بدترینهای سال شد
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
این آدم ، تبلیغات چی غریبی ست، وبعضا درتبلیغات فیلم غلو هم میکند والبته این غلو هم ناشی ازحمایت وی ازانیمیشنن میباشد، چنان درحمایت ازفیلم رهایی ازبهشت فیلم راازفرش به عرش رساند که تعجب برمیانگیخت، اما وقتی سازنده ابراز داشت تاکنون چهارمیلیارد تومان خرج فیلم شده وتازه،کلی ازمراحلش هم باقیمانده وادامه دارد ، به آقای عظیمی حق دادیم ودستمان آمد بابا، بیشتر ازاین باید تعریف وتمجید میکرد حالا ازاینور تعجب کردیم!!!!!