بهرام عظیمی کارگردان سینما با انتقاد از اینکه مسئولان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رفتار درستی با «رهایی از بهشت» نداشتند، عنوان کرد که بیتوجهی به این اثر جای تاسف دارد.
به گزارش سینماسینما، بهرام عظیمی کارگردان سینما با اشاره به انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی که در بخش مسابقه ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و مورد بیتوجهی مسئولان جشنواره قرار گرفته است، گفت: همواره برخی از نادیده شدن آثارشان گله میکنند در حالی که آثار انیمیشنی خوبی نساختهاند ولی بعضی به حق اعتراض میکنند. مثلا اگر علی نوری اسکویی انتقاد میکند این انتقاد به حق است.
این انیماتور بیان کرد: «رهایی از بهشت» که به بخش مسابقه راه یافته از بسیاری از فیلم های جشنواره قوی تر است و اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم متوجه میشویم که از تمامی آثار قابل دفاعتر است. به نظرم مسئولان جشنواره اصلا این فیلم را ندیدهاند و با توجه به اینکه این فیلم یک اثر انیمیشینی بوده است، تصور کرده اند باید آن را در آخرین سانس آخرین روز کاخ جشنواره قرار دهند. مسئولان جشنواره حتی در نظر نگرفته اند که در چنین شرایطی دیگر کسی درباره این اثر صحبت نخواهد کرد و توجه ها به اختتامیه و خبرهای آن معطوف میشود.
او ادامه داد: کاش «رهایی از بهشت» در اواسط و یا روزهای اولیه جشنواره قرار داشت و یا اصلا به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد فرهنگی به نمایش در می آمد. به هر حال این فیلم یک انیمیشن با کیفیت است و حتی مسئولان جشنواره میتوانستند با آن پز بدهند و آن را جزو افتخارات جشنواره بدانند.
کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» اظهار کرد: من ۲ بار «رهایی از بهشت» را تماشا کردم و افسوس میخورم که چرا برای این فیلم این اتفاق افتاد. متاسفانه اکرانهای مردمی آن هم از وضعیت خوبی برخوردار نیست. به طور تقریبی ۶۰ درصد از نمایش های این اثر در سینماهای مردمی زمان خوبی ندارند اما انصافا یک سری از اکرانها در زمان خوبی قرار دارند. به هر حال این اثر این حق را داشت که اکرانهای خوبی داشته باشد. بنابراین اسکویی حق دارد که اعتراض کند. سال گذشته نیز محمد امین همدانی کارگردان «فعهرست مقدس» این حق را داشت که اعتراض کند. به طور کلی هنگامی که فیلم خوب بسازیم میتوانیم توقع هم ایجاد کنیم و از کارهایمان هم دفاع کنیم.
او بیان کرد: من مطمئنم اگر «رهایی از بهشت» به اکران عمومی در آید بسیاری از افراد به تماشای آن مینشینند و بعدها بسیاری از افراد حسرت میخورند و میگویند ای کاش در جشنواره اتفاق خوبی برای آن رخ می داد. اما به طور کلی در حال حاضر برای مایی که هنوز نتوانستهایم خود را ثابت کنیم مهم این است که آثار خوب بسازیم و بعد توقعمان را بالا ببریم و خط و نشان بکشیم. آن گاه بهتر می توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم.
عظیمی در پایان با اشاره به اینکه کارگردانان دیر به سمت ساخت آثار سینمایی انیمیشنی روی آوردهاند، گفت: ما دیر به سمت ساخت چنین آثاری روی آوردهایم زیرا هزینه تولید یک اثر انیمیشنی بالا است و تجربه زیادی میخواهد بنابراین به نظرم ابتدا باید تلفات بدهیم، اما شاید بخشی از این اتفاقات به این دلیل باشد که ما جشنواره را بیش از اندازه مهم میدانیم در حالی که مهم این است که مردم اثر ما را ببینند و آن را دوست داشته باشند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- حفظ تعادل میان واقعگرایی و تخیل در پویانمایی
- پاسخ بهرام عظیمی به یادداشت «از اشتباه حمایت نکنیم»/ «دشمنی» با جهان فانتزی
- از اشتباه حمایت نکنیم
- اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فردا / گزارش تصویری
- بیست و یکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- حاشیه بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران / گزارش تصویری
- اکران خصوصی فیلم سرکوب / گزارش تصویری
- «سیم ششم» بیننده را غافلگیر میکند/ یک انیمیشن چاپلینی
- جدیدترین ساختهی «بهرام عظیمی» به موسیقی رسید
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- افتتاح «روز انیمیشن» جشنواره کن با یک فیلم ایرانی
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
این آدم ، تبلیغات چی غریبی ست، وبعضا درتبلیغات فیلم غلو هم میکند والبته این غلو هم ناشی ازحمایت وی ازانیمیشنن میباشد، چنان درحمایت ازفیلم رهایی ازبهشت فیلم راازفرش به عرش رساند که تعجب برمیانگیخت، اما وقتی سازنده ابراز داشت تاکنون چهارمیلیارد تومان خرج فیلم شده وتازه،کلی ازمراحلش هم باقیمانده وادامه دارد ، به آقای عظیمی حق دادیم ودستمان آمد بابا، بیشتر ازاین باید تعریف وتمجید میکرد حالا ازاینور تعجب کردیم!!!!!