تاریخ برگزاری بخش استانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تغییر کرد و این رویداد در استانها از ۱۴ تا ۲۱ بهمن برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، بر اساس اعلام بخش خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به درخواست تماشاگران در شهرستانها و احترام به شور جشنوارهای علاقمندان به سینما، این جشنواره همزمان با تهران در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد؛ گرچه به نظر میرسد منظور از خبر جشنواره این بوده که جشنواره همزمان با تهران به پایان میرسد و این همزمانی که بدان اشاره شده شده مختص تاریخ آغاز جشنواره نیست.
بر اساس گزارش دبیرخانه فجر، سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار و جشنواره همزمان با تهران پایان خواهد یافت. البته باز هم به نظر میرسد منظور از عنوان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بخش استانی آن بوده نه برگزاری آن در تهران.
و اما تغییر روز پایانی جشنواره هم به دلیل همزمانی با شب شهادت حضرت فاطمه(س) است و در نهایت مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۱ بهمن ماه و شب ۲۲ ام بهمن برگزار می شود.
این خبر در حالی اعلام می شود که بابک رضایی مدیر امور استانهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در تاریخ ۱۰ دی ماه اعلام کرده بود: برنامه اکران فیلمهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در مراکز استانها به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه درنظر گرفته شده است.
از سوی دیگر لازم است به این نکته اشاره شود در خبری که ۱۲ مهر ماه از سوی جشنواره اعلام شد آمده بود: «سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران و سراسر کشور برگزار می شود.»
در تاریخ ۲۸ آذر در خبر دیگری آمده بود: «بخش ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از ۱۱ تا ۲۲ بهمن ماه به دبیری «محمد حیدری» برگزار خواهد شد.»
حیدری در تاریخ ۱۳ دی ماه اعلام کرده بود: «امسال فعالیت سینمای رسانههای گروهی، شنبه دهم بهمن ماه، یک روز زودتر از شروع برنامه جشنواره در سینماهای دیگر کلید خواهد خورد تا با توجه به فشردگی برنامه نمایش فیلمها، اهالی رسانه بتوانند در فشار کمتر و شرایط مطلوبتری به فعالیت بپردازند.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیرعامل جدید موزه سینما معرفی شد
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- پیام رییس سازمان سینمایی به محمد حیدری چه بود؟
- احتمال وداع محمد حیدری با موزه سینما/ مدیری باسابقه پا به موزه میگذارد
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
- تقاضای ۵۸ میلیارد تومان برای برگزاری دو جشنواره
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
- چرا «هفت» دل خیلیها را خنک کرد؟!
- واکنش مهرزاد دانش به اظهارات فراستی: سینمای ما دچار مککارتیسم میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





