سالن سینمایی قدیمی شهر لندن که زمانی میزبان نمایش آثار «آلفرد هیچکاک» بوده در حال تخریب است.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، یک کمپانی ساختمانی در انگلیس در حال تخریب سالن سینمایی «Art-Deco» در شهر لندن است که قدمت آن به سال ۱۹۲۶ بازمیگردد و زمانی میزبان نمایش اولین آثار «آلفرد هیچکاک» بوده است.
قرار است یک ساختمان چندمنظوره اداری و تجاری به جای این سالن سینمایی تاریخی ساخته شود اما این اقدام با اعتراض خانواده «آلفرد هیچکاک» و اهالی محله «کنسینتون» در غرب لندن رو به رو شده است.
گروهی از اهالی محله «کنسینتون» لندن که مورد حمایت خانواده «هیچکاک» از جمله دخترش «پاتریشا هیچکاک» و سینماگرانی چون «یان مککلین»، «کریستین اسکات توماس»، «چارلز دنس» و «ریچارد آیر» هستند پیشنهاد دادهاند به جای ساخت این ساختمان اداری تجاری، یک سالن هنری چندمنظوره ایجاد شود.

این گروه، تصاویری از داخل سالن سینمایی «Art-Deco» برای «کارن بردلی» وزیر فرهنگ بریتانیا ارسال کردهاند و از وی درخواست کردند با دخالتش مانع از تخریب بیشتر این سالن تاریخی شوند.

«هیچکاک» یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان قلمداد شده که طی ۶۰ سال فعالیت سینمایی، موفق به کسب جوایز متعددی شد که شاید مهمترین آنها جایزهی یادبود آکادمی اسکار در سال ۱۹۶۷ باشد.
او پنجبار در سالهای ۱۹۶۰ برای فیلم «روانی»، سال ۱۹۴۰ برای «ربکا»، سال ۱۹۴۴ برای «قایق نجات»، سال ۱۹۴۵ برای «طلسمشده» و سال ۱۹۵۴ برای «پنجره عقبی» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، وی همچنین نامزد اسکار بهترین تهیهکننده برای فیلم «سوءظن» در سال ۱۹۴۱ شده بود.
فیلمهای «ربکا»، «خبرنگار خارجی» و «طلسمشده» نامزد اسکار بهترین فیلم نیز بودند. شانزده فیلم ساخته او نامزدی اسکار را بهدست آوردند که او خودش برای شش فیلم نامزد اسکار شد.
در سال ۲۰۰۸، چهار فیلم «سرگیجه»، «پنجره عقبی»، «شمال از شمالغربی» و «ام را نشانه قتل بگیر» از سوی انجمن فیلم آمریکا در فهرست ۱۰ اثر برتر سینمای جنایی جهان قرار گرفتند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- “پرندگان” هیچکاک در باغوحش
- ماجرای انتقادهای گزنده کیارستمی نسبت به سکانس معروف حمام در فیلم «روانی» هیچکاک
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- جزئیات تازه از جدیدترین پروژه کریستوفر نولان
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





