تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۲:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68732
فیلم «پاپ ‌آی» (Pop Aye) محصول کشور سنگاپور جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم زوریخ را از آن خود کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم کمدی «پاپ آی» به کارگردانی کریستن تن داستان معماری افسرده را روایت می‌کند که پس از ترک شهر همراه با یک فیل به نام «پاپ آی» در کشور سفر می‌کند. این فیلم جایزه برتر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ را از آن خود کرد.

«پاپ آی» که نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد نماینده سنگاپور در نودمین دوره اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است.

یکی از آثار مورد توجه در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ مستند «ماشین‌ها» اثر راهول جین بود. این فیلم که جایزه بهترین مستند جشنواره را از آن خود کرد نمایشی از وضعیت دشوار کارگران یک کارخانه نساجی در ناحیه گجرات هندوستان است. کارگران در این کارخانه برای سه دلار دستمزد روزانه ۱۲ ساعت کار می‌کنند.

در این میان جایزه تماشاگران جشنواره به فیلم مستند «از ژرفای رودخانه» رسید. مارک گریسو با ساخت این مستند دنبال نجات دلفین‌های کمیاب رودخانه آمازون است.

این دوره از جشنواره فیلم زوریخ از بیش از ۹۸ هزار نفر تماشاگر داشت که هشت و نیم درصد بیشتر از رکورد پیشین شرکت‌کنندگان در جشنواره است. یکی از دلایل حضور بالای مردم را می‌توان حضور چهره‌های سرشناس دنیای سینما چون گلن کلوز، آلیشیا ویکاندر، اندرو گارفیلد و جیک جیلنهال در جشنواره دانست.

جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ از ۲۷ سپتامبر تا ۷ اکتبر برگزار شد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها