تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۳:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153393

 ۴۰۰ فیلم منتظر بازگشایی سینما در اواسط ماه می در فرانسه هستند.

به گزارش سینماسینما، به دنبال اعلام بازگشایی احتمالی سالن‌های سینما در فرانسه از سوی رئیس جمهور امانوئل مکرون، امروز مرکز ملی سینما که تمام فعالیت های سینما زیرنظر و پوشش آن است اعلام کرد که در جدول برنامه ریزی پخش کنندگان فرانسوی ۴۰۰ فیلم منتظر اکران هستند.

سال ۲۰۲۰ در پایان ماه اکتبر دوباره سالن های سینما بخاطر گسترش ویروس کرونا تعطیل شده بودند ‌همچنان بیش از پنج هزار سالن سینما کلا بسته است. ۴۰۰ فیلمی که منتظر اکران هستند شامل آثار فرانسوی و ‌خارجی می‌شوند که تمامی ژانرهای سینمایی را نیز در برمی‌گیرند. بخاطر ازدحام و ترافیک فیلم های در انتظار اکران، همچنان مرکز ملی سینما بطور استثنایی به پخش کنندگانی که مایل هستند فیلم های خودرا بشکل آنلاین اکران کنند، بعنوان فیلم سینمایی اجازه صادر کرده است تا حالت رسمی بخود گرفته و از کمک های دولتی بهره مند شوند. در زمان بسته بودن سینماها، بیشترین بهره را کمپانی هایی مثل نتفلیکس برده‌اند که با وجودی‌ که مشترکان زیادی در فرانسه فیلم‌های آنها ‌را تماشا می‌کنند، مالیاتی به دولت فرانسه نمی‌دهند.

در بین چهارصد فیلمی که قرار است با باز شدن سینماها به پرده بیایند دو فیلم ایرانی «متری شیش ونیم» از سعید روستایی و «شیطان وجود ندارد» اثر محمد رسول اف به چشم می‌خورند که هنوز پخش کنندگان آن تاریخ دقیقی برای اکرانشان مشخص نکرده اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها