اکران ۳۶۰ درجه ای درپاریس به روی تماشاگران باز شد.
به گزارش سینماسینما، همانگونه که در اخبار قبلی آمده بود، بسیاری از سالن های سینما همچنان در فرانسه بطور موقت بسته شده چون مردم از ترس ویروس کرونا از یک سو و نبودن فیلمهای تجاری بزرگ و تماشایی از سوی دیگر، به سینما نمی روند و این عوامل ریزش تماشاگر زیاد ی را به همراه داشته است؛ اما ابتکار جدید «سینمای پارک دولا ویلت» در منطقه نوزدهم پاریس، عده ای را روانه سالن سینما کرده است. سالن سینمایی که پرده عریض آن ۳۶۰ درجه است، تماشاگران که در وسط سالن هستند برخی حتی روی زمین دراز کشیده اند و عملا قادرنخواهند بود همه پرده سینما را تماشا کنند و برای هر پلان و صحنه باید به دور خود بچرخند تا ماجرا ی فیلم را دنبال کنند! این پروژه که در نوع خود بسیار جالب و سرگرم کننده است تماشاگرانی زیادی از چند روز پیش به این سو داشته است. این نمایش یک تجربه صدایی و تصویری است که از جذابیت زیادی برخوردار است. قرار است در مجموع پنج فیلم که به شکل ۳۶۰ درجه ای ساخته شده در این سالن که حالت کروی دارد و تماشاگران در وسط آن قرار میگیرند، طی روزهای آینده بنمایش درآید. بنا به گفته مجریان این سانس ها، این ها حالت «کپسول » دارند و فیلم نیستند! درحین نمایش صندلی در سالن وجود ندارد. تصاویر حیرت آور ۳۶۰ درجه ای آن به همراه صدای استثنایی این نمایش، حالا عده ای را علیرغم همه مشکلات، روانه سینما کرده، تا از هوای داغ ۳۹ درجه ای پاریس، فرارکنند!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سال ۲۰۲۲؛ باکس آفیس فرانسه از ریکاوری درآمد/ فروش ۱۵۲ میلیون قطعه بلیت
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- آمار تماشاگران «قهرمان» در سینماهای فرانسه در هفته اول اکران
- کاهش شدید فروش سینماهای فرانسه بر اثر کرونا
- قوانین جدید قرنطینه فرانسه حضور در جشنواره کن را مشکل کرده است
- اکران مجدد «یلدا» با بازگشایی سینماها در فرانسه
- آغاز به کار سینماهای فرانسه
- بازگشایی سینماهای فرانسه با اعمال محدودیتهای کرونایی/ «روز شادی»
- سینماسینما/ ازدحام فیلمهای در انتظار اکران در فرانسه
- تعطیلی سینماهای فرانسه باز هم تمدید شد/ تعلیق تا پایان ژانویه
- سینماهای فرانسه بازگشایی میشوند
- سینماسینما/ بالا گرفتن نگرانیهای سینماداران فرانسوی/ واکسن کرونا میآید؟؛ لوفیگارو گزارش میدهد
- نامه سرگشاده روسای انستیتو لومیر فرانسه/ سینمادوستان به سالنها بازمیگردند
- اختصاصی/ معرفی فیلمهای ایرانی که در پاریس روی پرده خواهند رفت
- سینماهای فرانسه بازگشایی میشوند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





