تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۰۶:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12389
جدیدترین فیلم از زندگی «نلسون ماندلا» فعال سیاسی و رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی براساس خاطرات منشی خصوصی او ساخته خواهد شد.

به گزارش سینماسینما،  خاطرات «زلدا لاگرانژ» منشی سفید پوست «نلسون ماندلا» رهبر معروف مخالف آپارتاید دستمایه ساخت جدیدترین فیلم از زندگی‌نامه این چهره سیاسی فقید خواهد بود.

این فیلم جدید با نام «صبح بخیر ماندلا» براساس خاطرات «لاگزانژ» منشی «ماندلا» ساخته می‌شود که پس از آزادی «ماندلا» از زندان پس از ۲۷ سال و رسیدن او به سمت ریاست جمهوری مورد اعتمادترین فرد نزدیک به «ماندلا» بود.

«لاگرانژ» در سال ۲۰۰۸ و در گفت‌وگو با روزنامه «آبزرو» گفت: اولین باری که «ماندلا» را در سال ۱۹۹۴ ملاقات کردم به خاطر احساس گناه و آنچه آفریقایی‌ها با این شخصیت انجام داده بودند به گریه افتادم. «لاگرانج» از آن پس در سفرهای خارجی به عنوان نماد این که آفریقای جنوبی نوین، علاقه‌مند به همکاری با همه نژادهاست‌ با «ماندلا» همراهی می‌کرد و سپس به دستیار مورد اعتماد «ماندلا» تبدیل شد.

پیش از این نیز فیلم‌های فراوانی درباره «نلسون ماندلا» برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است که از آن جمله می‌توان به فیلم نامزد اسکار «راه طولانی تا‌ آزادی» در سال ۲۰۱۳ براساس خاطرات خود «ماندلا»، فیلم «شکست ناپذیر» درباره استفاده ماندلا از جام جهانی راگبی سال ۱۹۹۵ برای تقویت اتحاد آفریقای جنوبی اشاره کرد که در این دو فیلم به ترتیب «ادریس آلبا» و «مورگان فریمن» بازیگران سیاه پوست هالیوودی ایفاگر نقش «نلسون ماندلا» بودند.

در فیلم« وینی ماندلا» محصول سال ۲۰۱۱ میلادی که درباره زن سابق جنجالی ماندلا بود، «نرنس هاوارد» در نقش این مبارز آزادی خواه بازی کرد و در فیلم «خداحافظ بافانا» نیز «دینس‌ هایسبرت» در نقش این شخصیت معروف سیاسی مقابل دوربین رفت.

به گزارش گاردین، هنوز بازیگران و کارگردان فیلم جدید زندگی نامه «نلسون ماندلا» مشخص نشده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها