پرونده شکایت کیوان کثیریان، منتقد و روزنامهنگار، از احمد احمدی تهیه کننده فیلم «لازانیا» بابت یادداشتی از احمدی که حاوی اتهامات ناروا و توهین بود، با عذرخواهی رسمی احمدی و پذیرش آن از سوی کثیریان بسته شد.
به گزارش سینماسینما، در پی محکوم شناخته شدن احمدی، این تهیه کننده از کثیریان عذرخواهی کرد. او متن عذرخواهی خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. تصویر متن عذرخواهی احمدی را در زیر میبینید:
کیوان کثیریان نیز در اینستاگرام خود نوشت:
«بالاخره این پرونده پس از یکسال و نیم با عذرخواهی رسمی آقای احمدی به پایان رسید.
یک سال و نیم از مطلبی که ایشان به هر دلیل در صفحه شخصیشان منتشر کردند و متاسفانه متضمن توهین و افترا و مطالب کذب بود، گذشت. مطلبی که برای نخستین بار پای مرا به عنوان شاکی به مراجع قضایی کشاند.
این مطلب توسط برخی کانالهای تلگرامی بازنشر شد. به هرحال من طی این سالها بارها توهینها و تهمتها را نادیده گرفتم و واکنشی نشان ندادم. اما این بار تصمیم گرفتم اقدامی کنم که هزینه این قبیل اقدامات غیراخلاقی کمی، فقط کمی بالا برود.
از این رو به رغم میل باطنی و خلاف رویه زندگیام، از ایشان به مراجع قضایی شکایت کردم و دادگاه نیز حکم قطعی صادر کرد. درهرحال گاه عذرخواهی برای عدهای دشوار است و بهطول میانجامد و گاهی اطرافیان، آدمها را فریب میدهند ولی قانون گاه سرجایش هست.
سینماگران و مسئولان محترم پرشماری برای وساطت با بنده تماس گرفتند که از همگیشان شرمندهام که از شرطم کوتاه نیامدم. عذرخواهی در قبال چیزهای کذب و ناروایی که نوشته شد، کمترین هزینهای است که مرتکب، باید متحمل شود و البته هزینههای دادرسی و وکالت.
امیدوارم همگی ما در سینما، رسانه و همه عرصهها وقتی میخواهیم دگمه انتشار صفحه مجازیمان یا دکمه انتشار خبر در سایت و هرچیز شبیه آن فشار دهیم، دستمان بلرزد که نکند نسبت ناروا به کسی داده باشیم، نکند در دام نفرت و کینه و اتهام زنی و دروغ و توهین بیفتیم.
ممنون از آقای احمدی که بالاخره بعد از مدتها مقاومت بیهوده، عذرخواهی را به حرفهای اطرافیانش ترجیح داد و امیدوارم هر روز هزینه توهین و افترا و دروغ به ویژه در رسانهها افزایش یابد، بساط بیاخلاقی در کانالهای غیررسمی فضای مجازی نیز برچیده شود و حرفه شریف ما از گزند آدمهای تقلبی تهی شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ باید راوی این دوران باشیم تا گرفتار جعل نشود
- تلاش برای تحریف تاریخ/ نگاهی به فیلم «پرویزخان»
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ «شکارچی گوزن» از تراژدی جنگ تا جادوی سینما/ دنبال داستان نباشید!
- پیمان معادی پاسخ میدهد؛ واکنشها به اتهام دو بازیگر زن به سعید پورصمیمی چه بود؟
- گفتوگوی خبرگزاری دانشجو با کیوان کثیریان (بخش دوم)/ هنر دستوری نیست و هنرمند باید بتواند در یک فضای باز خیالش را پرواز بدهد
- معرفی هیات انتخاب چهارمین جشن فیلم کوتاه ده
- نعل وارونه جشنواره فجر
- جشنواره فیلم فجر؛ یک خودزنی غمانگیز
- کیوان کثیریان: تکصدایی نتیجه سپردن نظارت بر تولید محتوای فضای مجازی به صداوسیماست
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
- کیوان کثیریان: سیستم داوری در جشنواره فیلم فجر باید اصلاح شود
- طباطبایینژاد: جشنواره فیلم فجر یک آیین است
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- خداحافظ آقای اصیل
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود