فیلم سینمایی «عشق او آب حمام را به جوش می آورد» به عنوان نماینده سینمای ژاپن به بخش فیلم های خارجی زبان اسکار ۲۰۱۸ معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، سینمای ژاپن فیلم «عشق او آب حمام را به جوش می آورد» به کارگردانی ریوتا ناکانو را به بخش خارجی زبان جایزه اسکار ۲۰۱۸ معرفی کرد. این فیلم روایتگر داستان مادری است که بعد از شنیدن اینکه به بیماری سرطان مبتلا شده تصمیم می گیرد مشکلات اعضای خانواده خود را برطرف کند.
این فیلم توانست در مراسم آکادمی سینمایی ژاپن جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کند اما در بخش بهترین فیلم رقابت را به فیلم «تجدید حیات گودزیلا» واگذار کرد.
سینمای ژاپن برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ توانست با فیلم «راشومون» به کارگردانی آکیرا کورساوا جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را دریافت کند و آخرین بار نیز این جایزه را با فیلم «عزیمت ها» به کارگردانی یوجیرو تاکیتا در سال ۲۰۰۸ از آن خود کرد.
سینمای ژاپن در مجموعه تا به امروز توانسته ۴ بار جایزه اسکار خارجی زبان را دریافت کند و ۶۲ بار نیز کاندیدای دریافت این جایزه بوده است. سینمای ژاپن به همراه سینمای ایتالیا با ۶۲ بار کاندیدا شدن برای دریافت اسکار خارجی زبان در رتبه دوم بعد از سینمای فرانسه قرار دارند که ۶۳ بار کاندیدای دریافت این جایزه شده است.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- تصمیم تازه آکادمی اسکار/ استعدادیابهای اسکار از حق رای برخوردار شدند
- مراسم اسکار با تاخیر برگزار میشود
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- اعتراف تلخ بازیگر زن برنده اسکار
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- بازیگرانی که امروز سرزنش شدند، فردا مورد تقدیر قرار گرفتند
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟





