جشنواره بینالمللی فیلم هند در گوا امسال میزبان نمایش ۳ فیلم بلند ایرانی در پنجاهمین دوره برگزاریاش خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، این رویداد سینمایی که یکی از ۱۵ جشنواره رده الف جهانی محسوب میشود امسال در بخش غیررقابتی پانوراما دو فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» به کارگرانی سعید روستایی و «پیرمردها نمیمیرند» ساخته رضا جمالی را به نمایش خواهد گذاشت.
اما فیلم «سرخپوست» به کارگرانی نیما جاویدی سومین نماینده سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند است که در مدال یونسکو گاندی با فیلمهایی از کشورهای هند، آلمان، ایتالیا، مکزیک و آمریکا برای کسب جایزه رقابت میکند. در این بخش ۸ فیلم به نمایش گذاشته میشوند که در جهت ارزشهای «مهاتما گاندی» ساخته شده باشند.
«متری شیش و نیم»، «پیرمردها نمیمیرند» در آخرین حضور بینالمللی خود هر دو نماینده سینمای ایران در جشنواره توکیو بودند که فیلم «متری شیش و نیم» در نهایت دو جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی (سعید روستایی) و بهترین بازیگر مرد جشنواره (نوید محمدزاده) را کسب کرد و «پیرمردها نمیمیرند» ساخته رضا جمالی نیز که در بخش «آینده آسیا»ی جشنواره حضور داشت نیز جایزه «روح آسیا» را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد. فیلم «سرخپوست» نیز تاکنون در چندین جشنواره بینالمللی از جمله لندن و سالونیکای یونان حضور یافته است.
همچنین فیلم «ساعت پنج بعد از ظهر» به کارگردانی سمیرا مخملباف در بخش “مروری بر برندگان طاووس طلایی” این رویداد سینمایی به روی پرده میرود و «مارگه و مادرش» فیلم جدید محسن مخملباف نیز فیلم اختتامیه این جشنواره خواهد بود.
پنجاهمین جشنواره بینالمللی فیلم هند از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) در شهر گوا برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- دومین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- نمایش دو فیلم ایرانی در جشنواره تله راما در فرانسه
- ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند؛ یک داور و هشت فیلم
- علی تیموری: هوش، خلاقیت و سختکوشی لازمه بازیگری است
- استقبال فرانسویها از «متری شیش و نیم»
- سینماسینما/ اکران موفقیتآمیز «متری شیش و نیم» در فرانسه
- سینماسینما/ تمجید منتقدان لوموند از فیلم «متری شیش و نیم»/ اکران گسترده در فرانسه
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- محمدصادق رنجکشان: قصد ندارم فیلم جدید بسازم
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- سینماسینما/ ۶ جایزه برای سینمای ایران از ششمین جشنواره بینالمللی فیلم زنان هرات
- جشنواره بیناللملی فیلم بلفورت برگزار نمیشود/ اکران «متری شیش و نیم» در فرانسه از ژانویه
- سینماسینما/ موقعیت سینمای ایران در شش ماه آخر سال در فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





