جشنواره بینالمللی فیلم هند در گوا امسال میزبان نمایش ۳ فیلم بلند ایرانی در پنجاهمین دوره برگزاریاش خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، این رویداد سینمایی که یکی از ۱۵ جشنواره رده الف جهانی محسوب میشود امسال در بخش غیررقابتی پانوراما دو فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» به کارگرانی سعید روستایی و «پیرمردها نمیمیرند» ساخته رضا جمالی را به نمایش خواهد گذاشت.
اما فیلم «سرخپوست» به کارگرانی نیما جاویدی سومین نماینده سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند است که در مدال یونسکو گاندی با فیلمهایی از کشورهای هند، آلمان، ایتالیا، مکزیک و آمریکا برای کسب جایزه رقابت میکند. در این بخش ۸ فیلم به نمایش گذاشته میشوند که در جهت ارزشهای «مهاتما گاندی» ساخته شده باشند.
«متری شیش و نیم»، «پیرمردها نمیمیرند» در آخرین حضور بینالمللی خود هر دو نماینده سینمای ایران در جشنواره توکیو بودند که فیلم «متری شیش و نیم» در نهایت دو جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی (سعید روستایی) و بهترین بازیگر مرد جشنواره (نوید محمدزاده) را کسب کرد و «پیرمردها نمیمیرند» ساخته رضا جمالی نیز که در بخش «آینده آسیا»ی جشنواره حضور داشت نیز جایزه «روح آسیا» را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد. فیلم «سرخپوست» نیز تاکنون در چندین جشنواره بینالمللی از جمله لندن و سالونیکای یونان حضور یافته است.
همچنین فیلم «ساعت پنج بعد از ظهر» به کارگردانی سمیرا مخملباف در بخش “مروری بر برندگان طاووس طلایی” این رویداد سینمایی به روی پرده میرود و «مارگه و مادرش» فیلم جدید محسن مخملباف نیز فیلم اختتامیه این جشنواره خواهد بود.
پنجاهمین جشنواره بینالمللی فیلم هند از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) در شهر گوا برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- دومین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- نمایش دو فیلم ایرانی در جشنواره تله راما در فرانسه
- ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند؛ یک داور و هشت فیلم
- علی تیموری: هوش، خلاقیت و سختکوشی لازمه بازیگری است
- استقبال فرانسویها از «متری شیش و نیم»
- سینماسینما/ اکران موفقیتآمیز «متری شیش و نیم» در فرانسه
- سینماسینما/ تمجید منتقدان لوموند از فیلم «متری شیش و نیم»/ اکران گسترده در فرانسه
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- محمدصادق رنجکشان: قصد ندارم فیلم جدید بسازم
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- سینماسینما/ ۶ جایزه برای سینمای ایران از ششمین جشنواره بینالمللی فیلم زنان هرات
- جشنواره بیناللملی فیلم بلفورت برگزار نمیشود/ اکران «متری شیش و نیم» در فرانسه از ژانویه
- سینماسینما/ موقعیت سینمای ایران در شش ماه آخر سال در فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





