فیلم «جلویم را بگیر» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره توکیو ۲۰۲۰ شد که تنها جایزه این دوره از این رویداد سینمایی است.
به گزارش سینماسینما، سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم توکیو امسال با شرایط ویژه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا برگزار شد و در نهایت کمدی ژاپنی «جلویم را بگیر» به نویسندگی و کارگردانی «آکیکو اوکو» به عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان این رویداد سینمایی انتخاب شد.
امسال با توجه به چالش های ایجاد شده در پروازهای بین المللی همزمان با بحران جهانی کرونا، جشنواره فیلم توکیو تمامی بخش های رقابتی خود را حذف کرده و بخش جدیدی به نام «Tokyo Premiere ۲۰۲۰» ایجاد کرده که ترکیبی از بخش های رقابتی بین المللی، آینده آسیا و سینمای ژاپن خواهد بود و شامل نمایش ۳۰ فیلم بین المللی از کارگردان کهنه کار و نوظهور سینمای جهان بود.
همچنین به جای هیات داوران، جشنواره فیلم توکیو امسال تنها یک جایزه به انتخاب مخاطبان به فیلم های حاضر در جشنواره اختصاص داد.
سینمای ایران با چهار فیلم در جشنواره توکیو ۲۰۲۰ حضور داشت، فیلم «مجبوریم» جدیدترین ساخته رضا درمیشیان و «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده دو نماینده سینمای ایران در بخش «Tokyo Premiere ۲۰۲۰» جشنواره توکیو بودند که اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه کردند.
فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی که در اولین حضور بین المللی خود توانست جایزه بهترین فیلم بخش افق های هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز را کسب کند به همراه فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اُف برنده جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین ۲۰۲۰ هم در بخش «تمرکز جهانی» جشنواره فیلم توکیو به روی پرده رفتند.
سی و سومین جشنواره فیلم توکیو از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) در ژاپن برگزار شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- یسنا میرطهماسب و زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگران جشنواره توکیو شدند
- «شیطان وجود ندارد» انتظارها را برآورده نکرد/ یادداشت محمد حقیقت از جشنواره ونیز
- جشنواره توکیو با ویم وندرس افتتاح میشود
- رقابت دو فیلم برنده نخل طلا؛ «آناتومی یک سقوط» در روز اول اکران از «پارازیت» پیشی گرفت
- همکاری خلاقانه کارگردان و موزیسین/ دربارهی «شیطان وجود ندارد» ساخته ریوسوکی هاماگوچی
- تصویر رئالیستی از فقر و طبقه فرودست/ نگاهی به فیلم «دشت خاموش»
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- سینماسینما/ جشنواره توکیو جایزه آکیرا کوروساوا را به ایناریتو میدهد
- انتشار یک گزارش عملکرد از سوی سازمان سینمایی؛ پروانه نمایش برای ۱۲۸ اثر غیرسینمایی و ۳۸ فیلم سینمایی در چهار ماه صادر شد
- زامپانو وارد میشود/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- انگار این همهی جهنمی باشد که در دلِ این دنیای بیرحم به قاب درآمده/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- تقارن و توازن/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- سیلی سرخ/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





