در هفتمین دوره جشنواره فیلمهای آسیایی که در بارسلون اسپانیا برگزار شد، سینمای ایران سه جایزه از جمله عنوان بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینماسینما، در هفتمین دوره جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون با هدف نزدیک کردن مخاطبان محصولات فرهنگی با روایتها و داستانهای قاره آسیا و نمایش گزیده تولیدات سینمایی ۲۵ کشور این قاره از تاریخ ۳۰ اکتبر تا ۱۰ نوامبر (۸ تا ۱۷ آبان) برگزار شد در نهایت فیلم «رضا» به کارگردانی علیرضا معتمدی جایزه بهترین فیلم بخش اصلی جشنواره را از آن خود کرد و شهرام مکری نیز برای ساخت فیلم «هجوم» جایزه بهترین کارگردانی بخش دیسکاوری را دریافت کرد.
روحالله حجازی نیز برای فیلم «اتاق تاریک» موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه بخش پانورامای جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون شد.
«مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی، «رقص پا» ساخته مزدک میرعابدینی، «روزهای نارنجی» (آرش لاهوتی)، «اردکلی» (بهروز غریبپور)، «یهوا» (آناهید آباد)، «اولین امضا برای رعنا» (علی ژکان)، «نسترنهای وحشی» (رهبر قنبری)، «پاستاریونی» (سهیل موفق) و «آستیگمات» (مجیدرضا مصطفوی) دیگر فیلمهای سینماگران ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی بودند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جنایت بیدقت»، با سوژهای جذاب و ساختاری نیمه آشفته!
- گفتوگو با شهرام مکری درباره سینما پس از کرونا/ سینما شخصیتر میشود
- نگاهی کوتاه به فیلمهای «طلا» و «هجوم»
- شهرام مکری: کرونا مثل یک دوران مراقبه بود
- قصه یک جدایی/ نگاهی به فیلم «رضا»
- لذت پنهان در شگفتیهای بر زبان نیامده/ نگاهی به فیلم «رضا»
- با چشمهایی کاملا بسته/ نگاهی به فیلم “رضا”
- عشق سیال/ نگاهی به فیلم «رضا»
- خوانش مدرن از عاشق اساطیری/ نگاهی به فیلم «رضا»
- قصه عشق و اصفهان/ نگاهی به فیلم «رضا»
- فیلم “رضا” در فرانسه اکران میشود
- گفتوگو با علیرضا معتمدی و سحر دولتشاهی کارگردان و بازیگر فیلم «رضا»/ «رضا» روایتی امروزی از عشق امروزی است
- به تماشای زنان و شهر/ نگاهی به فیلم «رضا»
- «سینماسینماست»/ چه فیلمهایی میتوانند به اکرانهای گروه «هنر و تجربه» رونق ببخشند؟ / به مناسبت اکرانهای موفق دو فیلم «دوباره زندگی» و «رضا»
- با حضور کارگردان، «رضا» در شیراز نقد میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





