تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۱۳:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 11904

نشست خبری سینمایی «آااادت نمی کنیم»به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان صبح امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، در ادامه صحبت‌های عوامل فیلم را می خوانید:

ابراهیم ابراهیمیان کارگردان

-اگر امروز به اینجا آمده ایم به احترام شماست.شنیدیم نشست برخی فیلم ها برگزار نشده اما ما مقید بودیم به احترام شما حتما در این نشست حضور داشته باشیم.

-این فیلم تقریبا پولانسکی وار ساخته شده البته منظورم این نیست که بگویم مشابه آن سینما است اما از نظر بصری شباهت هایی میان این دو ساختار وجود دارد. هرچه بلد بودم در این فیلم پیاده کردم و از ابتدا سعی بسیار داشتیم که فیلمی استاندارد ساخته شود. بر روی این فیلنامه حدود یازده ماه کار شده و سعی کردیم ممیزی های مرسوم ایران نیز در نظر گرفته شود.

با احترام به تمام بازیگران در خیلی موارد ممکن است بازیگر در روند تولید فیلم اتفاقات خاصی ایجاد کند اما در این فیلم هیچ مشکلی نبود و واقعا بازیگران و کستینگ بسیار خوبی داشته و هیچ مشکلی در روند ساخت فیلم نداشتیم.

ساره بیات بازیگر

-نویسنده و کارگردان کار زمانی که این متن در مرحله نگارش بود پیش فرض هایی در ذهن داشته و علاقمند بودند آنها در روند کار رخ دهد.بر این اساس چندین جلسه داشته ودرباره این موارد صحبت شد و با یک تعامل توانستیم سر صحنه به نکات بیشتری که مد نظر داشتند برسیم.

-وسواس و سخت گیری ابراهیمیان امری به جاست و لازم است یک کارگردان چنین وسواسی داشته باشد تا بتوان به نتیجه کار اعتماد کرد.

شهرام اخلاص پور مدیرپروژه

-داشتن شباهت با فیلم های فرهادی که از مفاخر سینماست اصلا امر بدی نیست اما ما آگاهانه تلاش کردیم و آنچه فیلم را سرپا نگه داشت آن است که این اثر حاصل کار یک گروه جوان و زبده بوده است.

-حتی اگر این دوستان بر روی هر موضوع دیگری کار می کردند با توجه به تلاش آنها قطعا به همین خوبی از کار در می آمد.این فیلم از آثاری است که جای چند بار دیدن دارد.حتی افراد بسیاری می گویند که این فیلم مابه ازای خارجی دارد.به هرحال این نوع مضامین از بستر اجتماع گرفته شده است.اگر ما به دنبال ژانرهای سینمایی در مکاتب مختلف می گردیم شاید بد نباشد نگاهی هم به محیط پیرامونی خود داشته باشیم.

حامد ثابت آهنگساز

-موسیقی این فیلم برای پنج باند طراحی شده در حالی که فیلم های قبلی خود را استریو انجام می دادم.به زعم من موسیقی این فیلم تاکنون بهترین کار من بوده است.

خسرو نقیبی منتقد

-این فیلم را یکی از چند فیلم جشنواره امسال می دانم که می توان به آن عنوان فیلم کامل را اطلاق کرد.

-طی روزهای گذشته از سوی برخی منتقدان، فیلم بر روی موج فیلم های شبیه فرهادی قرار گرفت اما به نظر بی انصافی می رسد صرفا به دلیل مضمون چنین بحثی مطرح شود.اینکه دایره فیلم های مشابه اصغر فرهادی را تا این اندازه گسترده کنیم که هر فیلم اجتماعی با مضمون قضاوت در آن جا بگیرد امر درستی نیست.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها