بازیگر سرشناس بریتانیایی که تاکنون موفق به کسب جایزه اسکار نشده با ایفای نقش وینستون چرچیل که در تلوراید به نمایش درآمد، شگفتی آفرید.
به گزارش سینماسینما، «تاریکترین ساعت» جدیدترین فیلم بریتانیایی ساخته جو رایت، درامی است که ۲۲ نوامبر راهی سینماها میشود. این فیلم اولین اکران جهانی خودش را در جشنواره فیلم تلوراید تجربه کرد.
در این فیلم اولین هفته دراماتیک نخست وزیر بریتانیا در نبرد دانکرک تصویر شده که میتواند یکی از مدعیان اسکار باشد.
گری اولدمن در این فیلم در نقش چرچیل ایفای نقش کرده و با گریم درخشان، اجرایی جدید از این شخصیت را ارایه کرده که میتواند از سوی اعضای آکادمی با نظر مثبت روبه روشود.
این بازیگر کهنه کار ۵۹ ساله بهترین لحظههای فیلم را خلق کرده است.
در حالی که برای خیلیها میتواند شگفتانگیز باشد، اولدمن هنوز جایزه اسکار دریافت نکرده و تنها یک بار نامزدی این جایزه را در سال ۲۰۱۱ برای نقشآفرینی در فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» کسب کرد، اما انتظار میرود او بتواند با این نقش برنده اسکار امسال باشد و در رقابت اسکار بقیه مدعیان را عقب بزند.
جو رایت سال ۲۰۰۷ با ساخت فیلم «تاوان» توجه زیادی را به خود جلب کرد و نامزدی بهترین فیلم اسکار را به دست آورد.
از سال ۲۰۰۲ که در فیلم «توفان گردآمده» آلبرت فینی در نقش چرچیل ظاهر شده بود هیچ فیلم دیگری با تمرکز بر این شخصیت مهم تاریخی ساخته نشده بود.
فیلمنامه «تاریکترین ساعت» را آنتونی مککارتن فیلمنامه نویس نامزد اسکار برای «تئوری همه چیز» نوشته است.
گری اُولدمن فعالیت هنریاش را از ۱۹۸۰ در تئاتر بریتانیا شروع کرد و پس از اجرای چند نمایش در تئاتر وست اند لندن به شهرت رسید. بازی در فیلم «سید و نانسی» در سال ۱۹۸۶ که اولین فعالیت سینمایی او بود باعث شد روزنامه ایونینگ استاندارد جایزه بهترین بازیگر تازهکار را به او اعطا کند. اولدمن سال ۱۹۸۸ عازم آمریکا شد و با بازی در چند اثر ارزنده خود را بازیگری صاحب سبک معرفی کرد. اولین فیلمش در آمریکا فیلم «حقوق جنایی» در سال ۱۹۸۹ است.
این بازیگر پرکار که در شماری از فیلمهای مطرح و مشهور چون مجموعه «هری پاتر»، مجموعه «شوالیه تاریکی» و «دراکولا» بازی کرده، بازیگر «محافظ آدمکش» به کارگردانی تام اوکانر نیز هست که اکنون در حال اکران است.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- پس از ۴۶ سال؛ گری اولدمن با اجرای نمایشی از ساموئل بکت بازگشت
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- آنجلینا جولی نقاشی چرچیل را گران کرد
- نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا معرفی شدند
- جشنواره فیلم پالم اسپرینگ از گری اولدمن تجلیل میکند
- سینماسینما/ ماجرایی که سر فیلمبرداری «منک» فینچر رخ داد؛ گری اولدمن به ستوه آمد!
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





