فیلم سیمایی «ترومای سرخ» به کارگردانی اسماعیل میهندوست در جمع فیلمهای بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر جای نگرفت و همین موضوع منجر شد تا میهندوست واکنش خود را به این وضع با انتشار متنی نشان دهد.
به گزارش سینماسینما، میهندوست در یادداشتی که در اختیار سینماسینما قرار داده، نوشته است:
با نهایت احترام به اعضای هیئت انتخاب، درخواست میکنم «ترومای سرخ» را جزو ۱۶ فیلم بخش چشمانداز سینمای ایران هم قرار ندهید.
من اصولا اهل لابی و بازیهای پشت پرده نیستم و روحیهام نیز با جاروجنجال سازگاری ندارد. اصول و معیارهایی برای خودم دارم که سعی میکنم از آن عدول نکنم. نه با هیئت انتخاب جشنواره تماسی داشته و خواهم داشت و نه با مسئولین و دبیر جشنواره در خصوص پذیرش فیلمم ارتباط برقرارکرده و میکنم.
در جلسهای هم که ده روز پیش به اتفاق اعضای شورای مرکزی انجمن منتقدان و نوسیندگان سینمای ایران با دبیر محترم جشنواره در خصوص نحوه حضور اعضای انجمن در جشنواره داشیم همان ابتدای جلسه تاکید کردم من به عنوان بازرس انجمن منتقدان اینجا حضور دارم و نه فیلمسازی که فیلم برای جشنواره فرستاده است.
تصمیم دارم تا موقعی که درب جشنواره فجر بر پاشنه حاکم بودن روابط برضوابط میچرخد و به جای انتخاب و داوری فیلمها افراد و سازندگان فیلمها ملاک بررسی قرار میگیرند، تا زمانی که ضوابط و مقررات تعیین شده در فراخوان جشنواره توسط خود گردانندگان جشنواره رعایت نشده و قواعد بازی از جانب واضعین آن نقض میشود در آن شرکت نکنم.
فعلا قصد ندارم در مورد جزییات این تصمیم و خارج کردن «ترومای سرخ» از جشنواره فجر صحبت کنم. ترجیح میدهم در جشنواره به تماشای فیلمهای خوب همکارانم بنشینم، اما چه بد که فیلم «کاناپه» را همراه بقیه فیلمها در جشنواره نخواهم دید لذا نمیتوانم تاسف خودم را از نحوه برخورد با کیانوش عیاری و فیلمش نیز ابراز نکنم!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نخستین نمایش عمومی «رویای بنفشهها» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران
- نمایش و نقد «ترومای سرخ» در خانه هنرمندان
- «ترومای سرخ» در موزه سینما رونمایی شد / تجربهای از هنر و تجربه
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- نگاهی به فیلم «ترومای سرخ»/ موبایل سرخ
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- نگاهی به فیلم «ترومای سرخ» ساخته اسماعیل میهندوست/ یک شوک عاشقانه
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
- تقاضای ۵۸ میلیارد تومان برای برگزاری دو جشنواره
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





