تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۳:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23609

سینمای جهانگیلرمو دل تورو به عنوان یکی از استادان ژانر فانتزی از جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزی جایزه برد.

به گزارش سینماسینما به نقل از آسوشیتدپرس، جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزی در بیستمین دوره برگزاری خود ۱۹ فیلم را برای نخستین بار اکران کرد، ۲۰۹ فیلم را به نمایش درآورد و میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مونترال بود.

در این جشنواره گیلرمو دل تورو که در تصویر در کنار میچ دیویس از مدیران جشنواره فانتزیا و آنتونی تیمپون از مدیران بخش بین‌المللی جشنواره ایستاده و تاکاشی میکی هر یک با دریافت جایزه اسب سیاه برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل شدند.

در این جشنواره ژان-کلود لرد نیز جایزه دنبیس هرو را برای مشارکت در فیلم‌های مرتبط با کبک کانادا دریافت کرد.

تریلر آخرالزمانی یئون سانک-هو نیز برنده جایزه اسب سیاه برای بهترین فیلم بلند شد. کیوشی کوروساوا برای «وحشت زده» جایزه بهترین کارگردانی را برد و ای جی-یانگ برای فیلمنامه جایزه گرفت. یون یو-جانگ و فرانکو دیجاک نیز جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را دریافت کردند.

جایزه بهترین مستند به انتخاب مخاطبان نیز به آدام نیموف برای «برای عشق به اسپاک» تعلق گرفت و «ایستگاه سئول» ساخته سانگ هو جایزه بهترین انیمیشن بلند منتخب تماشاگران را به خانه برد.

جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزی که امسال بیستمین دوره خود را برگزار کرد از تاثیرگذارترین جشنواره‌ها در یک ژانر خاص است که با هدف گرفتن ژانر فانتزی برترین‌های آسیا، اروپا و آمریکا را انتخاب می‌کند.

گیلرمو دل تورو همیشه تکرار کرده که به نظر او جهان فانتزی خیلی واقعی‌تر از جهان واقعی است. وی می‌گوید عاشق هیولاها و همه شخصیت‌هایی است که ممکن است خیلی از مردم آنها را دوست نداشته باشند.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها