
فرزانه متین- در این ده روز اخیر ،گمانه زنی هایی برای افزایش بلیت سینما در نظر گرفته می شد که دلیل آن را تورم نسبت به سال پیش می دانستند.اما آیا کیفیت فیلم های سینمایی ما در این یک سال اخیرافزایش پیدا کرده ؟آنطور هم که از جشنواره فیلم فجر امسال پیداست با آثار ضعیفی رو به رو بودیم که صرفا نه جایشان در جشنواره بود و نه باید مجوز پروانه ساخت می گرفتند حالا هم مسئولان تدبیری اندیشه اند که با این شرایط اسفباک اقتصادی و اینکه نرخ کالا های اساسی مردم در نوسان است،تفریحات را برای مردم دست نیافتنی کنند.اما می شد با در نظر گرفتن سوبسید ،به قیمت بلیت سینماها دست نزد و اوقات فراغت را برای مردم رنج کشیده ی این روزها تلخ و ناکام نکرد.شاید در ظاهرا صد هزار تومان برای هر نفر رقم بالایی نباشد اما وقتی یک خانواده پنج نفری برای تفریح،سینما را بر می گزیند باید ۵۰۰ هزار تومان از جیبشان را برای فیلم هایی که نسبت به سال های پیش ازلحاظ کیفیت ، داستان و محتوا فرقی نکرده اند حتی پایین تر از قبل هم شده اند،پرداخت کنند.بلیت سینما در این روزها باید به گونه ای باشد که برای همه ی اقشار مناسب باشد.
در سال گذشته که سرمایه داران با همان قیمت پیشین بلیت سینما با فیلم های ضعیف خود میلیاردها تومان به جیب زدند دیگر افزایش قیمت بلیت سینما چه دردی را می خواهد از آن ها دوا کند.البته همایون اسعدیان درباره قیمت جدید بلیت سینما معتقد است که به طور کلی قیمت بلیت سینما باید به گونه ای باشد که اقشار متوسط و ضعیف بتوانند با قیمت مناسب به سینما بروند چون به هر حال تعداد قابل توجهی هم هستند که در برخی نقاط شهر مشکلی برای خرید بلیت با هزینه ی بالاتر ندارند بخصوص آنکه در بسیاری از پردیس های سینمایی تئاترهای آزاد با قیمت بلیت چند برابر بلیت سینما اجرا می شوند و مخاطب زیادی هم دارند.اسعدیان همچنان در این زمینه به خبرگزاری ایسنا می گوید:«برای سینماها پیشنهاد شده سانس های اول روز (صبح و ظهر)با قیمت ارزانتر فروخته شوند و البته این ۱۰۰ هزارتومان سقف قیمت بلیت است.ممکن است سینمادارها در توافق با تهیه کننده برای جذب مشتری بیشتر و بر اثر صلاحدید خود با قیمت شناور بلیت بفروشند اما با این حال معتقدم بسیاری از سالن های سینمایی ما اگر حتی با قیمت ۱۵۰ هزار تومان هم بلیت بفروشند تماشاگر خواهند داشت.»صحبت های دبیر شورای صنفی نمایش در این باره کمی با تضاد روبه روست بله برای برخی نقاط از پایتخت این رقم هم اندک است اما برای قشر ضعیف چطور؟
آقای اسعدیان خودتان حاضرید به همراه خانواده صبح برای تماشای فیلم به سینما بروید؟یا این که صبح ها را می خواهید مختص
اقشار ضعیف و تنگدست قرار دهید،اسم فرمایش شما را باید تبعیض گذاشت.
چرا آنقدر ضد و نقیض صحبت می شود ؛نوسان بلیت از۱۰۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- خوانشی از نخستین فیلم ناصر تقوایی/ در ستایش سکوت و انزوا
- «زعفرانیه ۱۴ تیر»؛ یک روزِ پرتنش در شمال تهران
- «مرجان»؛ فیلمی آبرومند درباره قتلهای ناموسی
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- سریال «متل جهنمی» یا نمایش اینفلوئنسرهای وحشت
- «شغال»؛ دری به سوی فرهنگسازی
- بازنمایی جامعه مردسالار در «پیر پسر» و «زن و بچه»
- فصل دوم «نه غریبه کامل»؛ قصهای که شکل نگرفت
- آقای فراستی! نقد کردن آداب دارد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- نگاهی به فیلم «نارنگیها»/ زندگی در دستان جنگ
- «گناهکاران»؛ تلفیقی جسورانه از وحشت، موسیقی و تاریخ
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





