به دستور رئیس جمهور سینماها و سالنهای کنسرت از ابتدای تیر بازگشایی میشوند.
به گزارش سینماسینما، امروز صبح در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، حسن روحانی رئیس جمهوری دستور بازگشایی سینماها و سالنهای کنسرت را از ابتدای تیر صادر کرد.
رئیس جمهوری در ضمن بیان کرد که سینماها و کنسرتها به شرط بلیتفروشی برای ۵۰درصد ظرفیت سالنها و رعایت کامل پروتکلها میتوانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند.
همچنین یکی از اعضای «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» از آمادگی سینماداران و وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی سینماها خبر داد.
غلامرضا موسوی عضو «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» با توجه به صحبتهای رییس جمهوری در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر مجوز بازگشایی سینماها از اول تیر ماه گفت: ستاد کرونای وزارت ارشاد در حدود یک ماه قبل دستورالعملهایی را برای بازگشایی سینماها صادر کرد و در اصلیترین جلسات «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما»، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران هم حضور داشتند تا این دستورالعملها اجرایی شود.
وی افزود: این دستورالعمل، ۴۰ درصد از ظرفیت سالنهای سینمایی را در برمیگرفت و قاعدتا همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی بود که باید توسط مدیران سینمایی انجام میشد. البته اکنون میبینیم که ریاست جمهوری، ظرفیت سالنها را به ۵۰ درصد افزایش داده است.
این تهیهکننده ادامه داد: در برنامهریزی که در «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها انجام شده بود قرار بود سالنهای سینمایی از ۲۰ خرداد باز شوند اما ستاد ملی مقابله با کرونا، اواخر خرداد و اوایل تیرماه را در نظر داشت که البته سینماداران برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده بودند و حتی نامهای هم برای ریاست جمهوری نوشتند.
موسوی در پایان تاکید کرد: ناگفته نماند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از طریق سازمان سینمایی سمعی و بصری و «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها اعلام آمادگی کرده است ضمن اینکه این آمادگی از سمت مدیران سینمایی و تهیهکنندگان برای انجام کار وجود دارد. باتوجه به صحبتهای رییس جمهوری باید بگویم که سالنهای سینمایی توانایی بازگشایی از اول تیرماه را دارند.
همچنین شهرام گیل آبادی می گوید درباره دلیل نادیده گرفتن بازگشایی تئاترها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را باید از خود روحانی رییس جمهوری پرسید.
شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر درباره چرایی اشاره نکردن به زمان آغاز فعالیت فعالیت های تئاتر از جمله تماشاخانه ها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: این را باید از خودشان پرسید ولی در مجموع این اشتباه راهبردی است که انجام می دهند و معمولا این اشتباه راهبردی به ضرر خود دولت ها هم تمام می شود.
او افزود: نه فقط آقای روحانی بلکه مسئولان فرهنگی هم گاهی اوقات حواسشان به زیرمجموعه شان و یا حوزه مدیریت فرهنگ نیست و در اصل فرهنگ آنقدر برای آن ها کم اهمیت و علی السویه است که اشتباه راهبردی اینچنینی می کنند.
مدیرعامل خانه تئاتر در پایان عنوان کرد: در کل باید از ایشان پرسید که نظرشان چیست و آیا تئاتر جزو بازگشایی ها نیست و یا سهوا فراموش کرده است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهرام گیلآبادی از صندوق اعتباری هنر استعفا داد
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- شهرام گیلآبادی از مدیرعاملی «خانه تئاتر» کنارهگیری کرد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





