به دستور رئیس جمهور سینماها و سالنهای کنسرت از ابتدای تیر بازگشایی میشوند.
به گزارش سینماسینما، امروز صبح در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، حسن روحانی رئیس جمهوری دستور بازگشایی سینماها و سالنهای کنسرت را از ابتدای تیر صادر کرد.
رئیس جمهوری در ضمن بیان کرد که سینماها و کنسرتها به شرط بلیتفروشی برای ۵۰درصد ظرفیت سالنها و رعایت کامل پروتکلها میتوانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند.
همچنین یکی از اعضای «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» از آمادگی سینماداران و وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی سینماها خبر داد.
غلامرضا موسوی عضو «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» با توجه به صحبتهای رییس جمهوری در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر مجوز بازگشایی سینماها از اول تیر ماه گفت: ستاد کرونای وزارت ارشاد در حدود یک ماه قبل دستورالعملهایی را برای بازگشایی سینماها صادر کرد و در اصلیترین جلسات «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما»، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران هم حضور داشتند تا این دستورالعملها اجرایی شود.
وی افزود: این دستورالعمل، ۴۰ درصد از ظرفیت سالنهای سینمایی را در برمیگرفت و قاعدتا همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی بود که باید توسط مدیران سینمایی انجام میشد. البته اکنون میبینیم که ریاست جمهوری، ظرفیت سالنها را به ۵۰ درصد افزایش داده است.
این تهیهکننده ادامه داد: در برنامهریزی که در «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها انجام شده بود قرار بود سالنهای سینمایی از ۲۰ خرداد باز شوند اما ستاد ملی مقابله با کرونا، اواخر خرداد و اوایل تیرماه را در نظر داشت که البته سینماداران برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده بودند و حتی نامهای هم برای ریاست جمهوری نوشتند.
موسوی در پایان تاکید کرد: ناگفته نماند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از طریق سازمان سینمایی سمعی و بصری و «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها اعلام آمادگی کرده است ضمن اینکه این آمادگی از سمت مدیران سینمایی و تهیهکنندگان برای انجام کار وجود دارد. باتوجه به صحبتهای رییس جمهوری باید بگویم که سالنهای سینمایی توانایی بازگشایی از اول تیرماه را دارند.
همچنین شهرام گیل آبادی می گوید درباره دلیل نادیده گرفتن بازگشایی تئاترها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را باید از خود روحانی رییس جمهوری پرسید.
شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر درباره چرایی اشاره نکردن به زمان آغاز فعالیت فعالیت های تئاتر از جمله تماشاخانه ها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: این را باید از خودشان پرسید ولی در مجموع این اشتباه راهبردی است که انجام می دهند و معمولا این اشتباه راهبردی به ضرر خود دولت ها هم تمام می شود.
او افزود: نه فقط آقای روحانی بلکه مسئولان فرهنگی هم گاهی اوقات حواسشان به زیرمجموعه شان و یا حوزه مدیریت فرهنگ نیست و در اصل فرهنگ آنقدر برای آن ها کم اهمیت و علی السویه است که اشتباه راهبردی اینچنینی می کنند.
مدیرعامل خانه تئاتر در پایان عنوان کرد: در کل باید از ایشان پرسید که نظرشان چیست و آیا تئاتر جزو بازگشایی ها نیست و یا سهوا فراموش کرده است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهرام گیلآبادی از صندوق اعتباری هنر استعفا داد
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- شهرام گیلآبادی از مدیرعاملی «خانه تئاتر» کنارهگیری کرد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل