فرزانه متین-با اعلام اسامی کاندیدهای چهل وسومین جشنواره فجر این شبهه پیش آمده که اکثر نامزدهایی که اعلام شده بر اساس سلیقه داوران و متعلق به چند فیلم خاص است.
پیش از اعلام نامزدها،بر کسی پوشیده نبود که فیلم موسی کلیم الله از ابراهیم حاتمی کیا در اکثر رشته ها نامزد می شود اما در مورد برخی از نامزدها ،این کج سلیقگی گویا سمت و سویی خاص دارد.فیلم خدای جنگ که از فیلمنامه ی محکمی برخوردارست اصلا به مذاق داوران خوش نیامده ،ولی فیلم شمال از جنوب غربی که فاقد یک فیلمنامه منسجم و کارگردانی غیر قابل قبول وبازی نه چنداندلچسب مصطفی زمانی است ، در رشته های اصلی از جمله بهترین فیلم،بهترین کارگردانی،بهترین بازیگر نقش اول و … کاندید شده است.از سویی دیگر فیلم رها در رشته های بهترین فیلم ،بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه کاندید نشده است. در مقابل اثر ضعیفی چون گوزن های اتوبان که نه شروعی دارد ونه پایان در بیش از۶ رشته نامزد شده است از جمله نامزدی آن در رشته های کارگردانی و بهترین فیلم که واقعا باعث تعجب است. فیلم پر و سر صدای بازی را بکش که دست بر روی جنجالی ترین موضوعات مهم گذاشته در هیچ رشته ای نامزد نشده است.جشنواره به جای آن که فیلم صددام را نادیده بگیرد ،رضا عطاران را به عنوان نامزد بهترین بازیگر مرد معرفی کرده است .این درحالی است که با توجه به نشست پر سر و صدای این فیلم و حرکات سخیفانه ی بازیگرانش وضعفهای بسیار فیلم ،این انتظار می رفت که کمتر به آن توجه شود . نادیده گرفتن فیلم ناطور دشت هم از دیگر پدیده های جشنواره امسال بود.
با همه ی این احوال سرانجام چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با آثاری کما بیش ضعیف و باشایعه انصراف کمال تبریزی از حضور در اختتامیه جشنواره به پایان رسید که گویا ناشی از ناراضی بودن از اسامی کاندیدا می باشد.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ادب مرد به ز دولت اوست
- نگاهی به فیلم آتابای : جادوی عشق
- دنیا دار مکافات است؛ نگاهی به فیلم قسم
- نگاهی به فیلم سرکوب؛ نمایش چرخه معیوب خشونت
- فیلمی روان ، ساده و بدون تکلف/یادداشتی درباره فیلم رضا
- نگاهی به فیلم «کتاب سبز»؛ دعوت به انسانیت
- نگاهی به فیلم متری شش و نیم؛ فیلمی ماندگار در حوزه اعتیاد
- نگاهی به فیلم غلامرضا تختی ساخته بهرام توکلی
- نگاهی به فیلم گرگ بازی
- رما؛ در ستایش زنانی که سر تسلیم فرود نمی آورند
- درامی روانشناسانه بارویکردی به سینمای فرهادی/نگاهی به «هت تریک»
- آشغال هایی که ایران آن ها را دوست دارد/نگاهی به فیلم آشغالهای دوست داشتنی
- فیلمی که می توانست تاثیرگذار باشد/نگاهی به فیلم جن زیبا
- برگ برنده نرگس آبیار در فیلم جدیدش چیست؟
- نگاهی به فیلم معکوس؛ وامدار پدر
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر
- آیین پایانی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- به بهانه اعلام اسامی نامزدهای جشنواره فیلم فجر
- ایستگاه پایانی؛ ایدههایی که هدر رفت و سرمایههایی که بر باد شد
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- از فیلمهای نصحیتگونه و سفارشی تا بازی میخکوبکننده یک بازیگر
- تنوع ژانر؛ به چه قیمتی؟!
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «رها»/ رهایی
- آخرین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران
- جوایز گویا اهدا شد؛ اسکار سینمای اسپانیا به ۲ فیلم رسید
- واکنش ستاره اسکندری به توقیف «قاتل و وحشی»/ سالهاست که اندیشه را پشت قرهای کمر پنهان کردهاید
- یک اثر قابل اعتنا، رژه یک فیلم روی اعصاب و کارگردانی که دیر رسید
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- «خاتی»؛ در حلقه داستان تکراری و نخنما
- از انیمیشنی ناتوان در جذب مخاطب تا ایدههایی هدر رفته و با ساختار تکراری
- معرفی برگزیدگان جشنواره رتردام
- وقت اعتراض به توقیف و ممیزی نرسیده است؟!
- استانداردهای یک کمپانی حرفهای
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- با مشخص شدن نمایش فیلمهای بخش ویژه؛ «بی سر و صدا» در جشنواره فجر اکران نمیشود
- «بچه مردم»؛ نگاهی جدید به موضوعات تلخ
- «پیرپسر»؛ ناگفتههایی که گفته میشود
- «شوهر ستاره»؛ حقیقتی منبعث از زندگی و تجربهی زیستهی بخشی از زنان
- نهمین روز نمایش آثار جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- هیولایی باستانی