
تهیه کننده فیلم «من مادر هستم»، استقلال بخش بینالملل جشنواره جهانی فجر را اتفاقی مثبت ارزیابی میکند و معتقد است این رویداد میتواند در سطح اول سینمای آسیا مطرح شود.
به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی، تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران درباره برگزاری سومین دوره مستقل جشنواره جهانی فجر گفت: «اگر بخواهیم واقع بینانه به جشنواره جهانی فجر نگاه کنیم در واقع این دوره سومین دوره مستقل برگزاری این جشنواره است و طبیعتا باید توقع کیفیمان از این اتفاق باید در حد برگزاری یک جشنواره نوپا باشد.»
او درباره مستقل برگزار شدن این جشنواره گفت: « اقدام بسیار خوبی بود که بالاخره جشنواره جهانی و ملی از هم جدا شدند، بخش بینالملل جشنواره همیشه زیر سایه جشنواره ملی بود و اساسا بخاطر استقبال مردم از جشنواره ملی و البته شرایط دیگر دیده نمیشد. ضمن اینکه بخشی از مهمانان نیز به دلیل برگزاری همزمان جشنواره ملی فجر و جشنواره برلین نمیتوانستند در بخش بینالملل حضور داشته باشند.»
این تهیهکننده درباره کیفیت برگزاری جشنواره جهانی توضیح داد: «من فکر میکنم آقای میرکریمی و همکارانشان توانستند به جشنواره رشد و رونق خوبی بدهند و الان ما میتوانیم بگوییم صاحب یک جشنواره جهانی هستیم که امیدوارم به زودی بتواند حرف اصلی را در آسیا بزند و بعد از مدتی نیز بتواند به عنوان یکی جشنوارههای گروه الف خودش را تثبیت کند.»
موسوی ادامه داد: «طبیعتا این موضوع نیاز به گذشت زمان بیشتری دارد و اگر جشنواره همین روند رو به رشد را داشته باشد، به زودی میتواند حرفی برای گفتن در آسیا داشته باشد.»
این تهیه کننده همچنین درباره فیلمهای حاضر در جشنواره و آثار ایرانی شرکت کننده در این رویداد سینمایی توضیح داد: «ما در بخش مسابقه خیلی فیلم ایرانی نداریم، یک بخش جنبی هم داریم که خارجیها می توانند فیلم های ایرانی را تماشا کنند و این حداقل کاری است که جشنواره جهانی فجر میتواند برای معرفی سینمای ایران انجام دهد. »
ارزیابی موسوی از سومین دوره جشنواره جهانی فجر مثبت است، او در این باره گفت: «جشنواره امسال نسبت به دوره اول برگزاری این جشنواره رشد خیلی خوبی داشته است. سازماندهی، نظم و اتفاقهای مثبتی که در این دوره از جشنواره افتاده همه خوب و مثبت هستند و به نظرم باید به آقای میرکریمی و دوستانشان دست مریزاد گفت که تا به الان خوب جلو آمدهاند. ما معمولا بلدیم بیشتر نق بزنیم اما واقعیت این است که جشنواره خوب پیش میرود و برای دوره سومش قابل قبول است. کیفیت آثار نشان میدهد که دستاندرکاران بعد از پایان جشنواره سال قبل کار برای دور سوم را شروع کرده و این یعنی توانستهاند فیلمهای خوبی از سراسر جهان را رصد کنند.»
تهیه کننده «پارک وی» در ادامه اظهار داشت: «طبیعتا هر جشنوارهای حتی جشنواره هایی مثل برلین، کن یا ونیز نیز چند فیلم شاخص دارند، تعدادی فیلم متوسط و برخی فیلمهایشان هم بد هستند. همه جشنوارهها شامل این قصه میشوند و جشنواره ملی خودمان نیز همین است. ولی در این جشنواره به گمانم توانستهاند فیلمهای خوبی را گردآوری کنند و بر اساس اطلاعاتی که از فیلمها و کارگردانهایشان دارم میدانم که فیلمهای خوبی در این دوره شرکت کردهاند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





