بیش از ۱۰۰ نفر از طرفداران حقوق زنان با گذر از موانع، خود را به فرش قرمز مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم لندن رساندند.
نمایش فیلم «حق رای» که بهعنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بینالمللی فیلم لندن انتخاب شده بود، با حواشی فراوانی همراه شد و در حالی که بازیگران این فیلم مشغول گذر از روی فرش قرمز بودند، بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان نسبت به حقوق زنان با عبور کردن از موانع، خود را به فرش قرمز رساندند.
این فعالان حقوق زنان برای اعتراض نسبت به خشونت خانوادگی علیه زنان تجمع کرده بودند و علاوه بر حمل پلاکاردهایی، فضای جشنواره فیلم لندن را با انفجار فشفشههای دودزا و رنگی مختل کردند.
فیلم «حق رای» به کارگردانی «سارا گاورون» که فیلمنامهاش را «ابی مورگان» فیلمنامهنویس فیلمهای «شرم» و «بانوی آهنین» نوشته، به جنبش طرفداران حق رای زنان در بریتانیا در اوایل قرن بیستم میپردازد و نخستین فیلمی است که اجازه پیدا کرده در پارلمان بریتانیا فیلمبرداری شود.
در «حق رای» «مریل استریپ» بازیگر برنده سه جایزه اسکار، نقش «املین پنکهرست» فعال سیاسی حقوق زنان را بازی میکند که در پارلمان بریتانیا سخنرانی مهم و تأثیرگذاری در زمینه حق رای زنان داشت.
«هلنا بونهام کارتر» یکی از بازیگران فیلم «حق رای» درباره اتفاقات رخ داده در مراسم اولین نمایش این فیلم به «اسکاینیوز» گفت: خوشحالم که این فیلم کاری کرده است. این در واقع هدف فیلم بوده و این اعتراض، واکنش فوقالعادهای به فیلم بوده است.
«رومالا گارای» دیگر بازیگر فیلم «حق رای» نیز در اینباره اظهار کرد: من با معترضان صحبت نکردم و خواستههای آنها را نمیدانم؛ اما خوشحالم که میبینم جنبش حق رای زنان همچنان زنده و فعال است.
پس از اینکه نیروهای پلیس، معترضان را از محوطه ممنوعه دور کردند و موانع جدیدی در راه آنها قرار دادند، مراسم نمایش فیلم «حق رای» با ۱۵ دقیقه تأخیر برگزار شد.
موسسه فیلم بریتانیا، جشنواره فیلم لندن را از ۷ تا ۱۸ اکتبر برگزار میکند.
منبع : ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فرش قرمز اسکار امسال، قرمز نیست!
- «نگران نباشید فرش قرمز ایرانی است»/بازخوانی یادداشت حجتالله ایوبی در سال ۹۴
- درباره حواشی فرش قرمز
- سوءبرداشت از فرش قرمزی که پهن شد
- اولین نمایش جهانی فیلم جدید جیمز باند / گزارش تصویری
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





