در هفتمین دوره جشنواره فیلمهای آسیایی که در بارسلون اسپانیا برگزار شد، سینمای ایران سه جایزه از جمله عنوان بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینماسینما، در هفتمین دوره جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون با هدف نزدیک کردن مخاطبان محصولات فرهنگی با روایتها و داستانهای قاره آسیا و نمایش گزیده تولیدات سینمایی ۲۵ کشور این قاره از تاریخ ۳۰ اکتبر تا ۱۰ نوامبر (۸ تا ۱۷ آبان) برگزار شد در نهایت فیلم «رضا» به کارگردانی علیرضا معتمدی جایزه بهترین فیلم بخش اصلی جشنواره را از آن خود کرد و شهرام مکری نیز برای ساخت فیلم «هجوم» جایزه بهترین کارگردانی بخش دیسکاوری را دریافت کرد.
روحالله حجازی نیز برای فیلم «اتاق تاریک» موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه بخش پانورامای جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون شد.
«مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی، «رقص پا» ساخته مزدک میرعابدینی، «روزهای نارنجی» (آرش لاهوتی)، «اردکلی» (بهروز غریبپور)، «یهوا» (آناهید آباد)، «اولین امضا برای رعنا» (علی ژکان)، «نسترنهای وحشی» (رهبر قنبری)، «پاستاریونی» (سهیل موفق) و «آستیگمات» (مجیدرضا مصطفوی) دیگر فیلمهای سینماگران ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی بودند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جنایت بیدقت»، با سوژهای جذاب و ساختاری نیمه آشفته!
- گفتوگو با شهرام مکری درباره سینما پس از کرونا/ سینما شخصیتر میشود
- نگاهی کوتاه به فیلمهای «طلا» و «هجوم»
- شهرام مکری: کرونا مثل یک دوران مراقبه بود
- قصه یک جدایی/ نگاهی به فیلم «رضا»
- لذت پنهان در شگفتیهای بر زبان نیامده/ نگاهی به فیلم «رضا»
- با چشمهایی کاملا بسته/ نگاهی به فیلم “رضا”
- عشق سیال/ نگاهی به فیلم «رضا»
- خوانش مدرن از عاشق اساطیری/ نگاهی به فیلم «رضا»
- قصه عشق و اصفهان/ نگاهی به فیلم «رضا»
- فیلم “رضا” در فرانسه اکران میشود
- گفتوگو با علیرضا معتمدی و سحر دولتشاهی کارگردان و بازیگر فیلم «رضا»/ «رضا» روایتی امروزی از عشق امروزی است
- به تماشای زنان و شهر/ نگاهی به فیلم «رضا»
- «سینماسینماست»/ چه فیلمهایی میتوانند به اکرانهای گروه «هنر و تجربه» رونق ببخشند؟ / به مناسبت اکرانهای موفق دو فیلم «دوباره زندگی» و «رضا»
- با حضور کارگردان، «رضا» در شیراز نقد میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





