رضا میرکریمی فیلم جدیدش «دختر» را برای جلوگیری از هرگونه شائبهای از رقابت آرای مردمی جشنوارهی فیلم فجر خارج کرد.
به گزارش سینماسینما، در حالی که مسوولیت ستاد آرای مردمی جشنوارهی فیلم فجر برای اهدای سیمرغ مردمی به روال سال گذشته بر عهدهی خانه سینماست، رضامیرکریمی مدیرعامل خانه سینما این تصمیم را گرفته است.
علی آشتیانیپور مسوول ستاد آرای مردمی جشنوارهی فیلم فجر با تایید این خبر به خبرنگار سینمایی ایسنا توضیح داد: رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما که فیلم «دختر» را در جشنوارهی فیلم فجر پیشرو دارد به ما اعلام کرده است که به دلیل مسوولیتاش در خانه سینما، ترجیح میدهد که برای جلوگیری از هر گونه شائبهای فیلمش را از رقابت بخش آرای مردمی خارج کند بنابراین این فیلم شمارش آرای مردمی نخواهد داشت.
او ضمن تشکر از رضا میرکریمی که برای شفافتر شدن و جلوگیری از هرگونه شائبهای این کار را انجام داده است، تاکید کرد: البته اگر این اتفاق هم نمیافتاد، ما همهی تلاش خود را انجام میدهیم که این سیمرغ بدون حاشیه اهدا شود اما باید از آقای میرکریمی تشکر کنیم که این فرصت را با کنارهگیری فیلمشان به فیلمهای دیگر جشنواره دادهاند.
آشتیانیپور همچنین خبر داد: شیوهی شمارش آرای مردمی جشنوارهی فیلم فجر اوایل هفتهی آینده بطور رسمی از سوی خانه سینما اعلام میشود.
او در عین حال گفت: سال گذشته، سه نفر از نمایندگان فیلمها به انتخاب تهیهکنندگان فیلمهای حاضر در جشنواره فیلم فجر برای نظارت بر نحوهی شمارش آرای مردمی حاضر میشدند اما امسال با توجه به وفاقی که در بین تهیهکنندگان ایجاد شده است،نمایندگانی از شورایعالی تهیهکنندگان که فیلمی در جشنواره ندارند به ستاد آرای مردمی معرفی میشوند تا با این شیوه از هرگونه اتهام و شائبهای جلوگیری شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم لاک قرمز
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خشم و هیاهو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





