یک کارگردان، به رغم تولید فیلمهای نازل و همچنین ساخت یک فیلم ضدایرانی توقیف شده، داور جشنواره فیلم فجر شد!
به گزارش سینماسینما روزنامه کیهان نوشت: طبق اصول حرفهای برگزاری جشنوارههای سینمایی، باید هنرمندان موفق و باتجربه چند سال اخیر به عنوان داوران جشنوارههای ملی و سراسری منصوب شوند، اما گویا برگزارکنندههای جشنواره فیلم فجر، شیوه معکوسی را ابداع کردهاند!
چون در حالی سامان مقدم را به عنوان یکی از داوران بخش نگاه نو (فیلمهای اول) منصوب کردهاند که فیلم ماقبل آخر وی، از شدت سادهانگاری با تمسخر تماشاگران کاخ جشنواره مواجه شد و در گیشه نیز به سختی شکست خورد و فیلم آخر وی نیز به خاطر ابتذال و ضعف مفرط، امکان راهیابی به جشنواره فیلم فجر را نیافت. وی همچنین چند سال قبل یک فیلم ضدایرانی علیه انقلاب و دفاع مقدس ساخت که به زعم بسیاری از کارشناسان، ترجمه فارسی آثار ضدایرانی ساخته شده توسط صهیونیستها است.
حالا دبیر جشنواره فیلم فجر باید توضیح دهد که کارگردانی که خودش دارای کارنامه مردود است، چطور میخواهد فیلمهای دیگران را ارزیابی کند و نمره دهد؟
گردانندگان جشنواره فیلم فجر با گزینش عنصر بینسبت با انقلاب و ارزشهای آن، بیگانگی خود را با مفهوم و گفتمان انقلاب به نمایش گذاشتند و تصویری از پروژه نفوذ فرهنگی را عیان ساختند.
چون در حالی سامان مقدم را به عنوان یکی از داوران بخش نگاه نو (فیلمهای اول) منصوب کردهاند که فیلم ماقبل آخر وی، از شدت سادهانگاری با تمسخر تماشاگران کاخ جشنواره مواجه شد و در گیشه نیز به سختی شکست خورد و فیلم آخر وی نیز به خاطر ابتذال و ضعف مفرط، امکان راهیابی به جشنواره فیلم فجر را نیافت. وی همچنین چند سال قبل یک فیلم ضدایرانی علیه انقلاب و دفاع مقدس ساخت که به زعم بسیاری از کارشناسان، ترجمه فارسی آثار ضدایرانی ساخته شده توسط صهیونیستها است.
حالا دبیر جشنواره فیلم فجر باید توضیح دهد که کارگردانی که خودش دارای کارنامه مردود است، چطور میخواهد فیلمهای دیگران را ارزیابی کند و نمره دهد؟
گردانندگان جشنواره فیلم فجر با گزینش عنصر بینسبت با انقلاب و ارزشهای آن، بیگانگی خود را با مفهوم و گفتمان انقلاب به نمایش گذاشتند و تصویری از پروژه نفوذ فرهنگی را عیان ساختند.
برچسبها: سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم لاک قرمز
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خشم و هیاهو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





