یک کارگردان، به رغم تولید فیلمهای نازل و همچنین ساخت یک فیلم ضدایرانی توقیف شده، داور جشنواره فیلم فجر شد!
به گزارش سینماسینما روزنامه کیهان نوشت: طبق اصول حرفهای برگزاری جشنوارههای سینمایی، باید هنرمندان موفق و باتجربه چند سال اخیر به عنوان داوران جشنوارههای ملی و سراسری منصوب شوند، اما گویا برگزارکنندههای جشنواره فیلم فجر، شیوه معکوسی را ابداع کردهاند!
چون در حالی سامان مقدم را به عنوان یکی از داوران بخش نگاه نو (فیلمهای اول) منصوب کردهاند که فیلم ماقبل آخر وی، از شدت سادهانگاری با تمسخر تماشاگران کاخ جشنواره مواجه شد و در گیشه نیز به سختی شکست خورد و فیلم آخر وی نیز به خاطر ابتذال و ضعف مفرط، امکان راهیابی به جشنواره فیلم فجر را نیافت. وی همچنین چند سال قبل یک فیلم ضدایرانی علیه انقلاب و دفاع مقدس ساخت که به زعم بسیاری از کارشناسان، ترجمه فارسی آثار ضدایرانی ساخته شده توسط صهیونیستها است.
حالا دبیر جشنواره فیلم فجر باید توضیح دهد که کارگردانی که خودش دارای کارنامه مردود است، چطور میخواهد فیلمهای دیگران را ارزیابی کند و نمره دهد؟
گردانندگان جشنواره فیلم فجر با گزینش عنصر بینسبت با انقلاب و ارزشهای آن، بیگانگی خود را با مفهوم و گفتمان انقلاب به نمایش گذاشتند و تصویری از پروژه نفوذ فرهنگی را عیان ساختند.
چون در حالی سامان مقدم را به عنوان یکی از داوران بخش نگاه نو (فیلمهای اول) منصوب کردهاند که فیلم ماقبل آخر وی، از شدت سادهانگاری با تمسخر تماشاگران کاخ جشنواره مواجه شد و در گیشه نیز به سختی شکست خورد و فیلم آخر وی نیز به خاطر ابتذال و ضعف مفرط، امکان راهیابی به جشنواره فیلم فجر را نیافت. وی همچنین چند سال قبل یک فیلم ضدایرانی علیه انقلاب و دفاع مقدس ساخت که به زعم بسیاری از کارشناسان، ترجمه فارسی آثار ضدایرانی ساخته شده توسط صهیونیستها است.
حالا دبیر جشنواره فیلم فجر باید توضیح دهد که کارگردانی که خودش دارای کارنامه مردود است، چطور میخواهد فیلمهای دیگران را ارزیابی کند و نمره دهد؟
گردانندگان جشنواره فیلم فجر با گزینش عنصر بینسبت با انقلاب و ارزشهای آن، بیگانگی خود را با مفهوم و گفتمان انقلاب به نمایش گذاشتند و تصویری از پروژه نفوذ فرهنگی را عیان ساختند.
برچسبها: سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم لاک قرمز
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خشم و هیاهو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- پایان جشنوارهای با داوری پیمان معادی؛ «آسمانِ موعود» بهترین فیلم جشنواره مراکش شد
- خوانشی روانشناختی از «چشمبادومی»؛ روایت گسسته در آینه هویتِ متلاشی
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد





