صنایع فیلم و تلویزیون کانادا به صورت مشترک در حال برداشتن قدمهایی هستند تا بتوانند یک منشور اخلاقی با هدف پایان دادن به آزار جنسی در سینما ایجاد کنند.
به گزارش سینماسینما، بعد از یک ملاقات طولانی بین اتحادیهها، اصناف و انجمنهای صنایع فیلم و تلویزیون کانادا در تورنتو، نمایندگان آنها در بیانیهای مشترک اعلام کردند به منظور ارایه پاسخی گسترده در کل صنایع فیلم و تلویزیون به آزار، تبعیض، سوءاستفاده و خشونت جنسی با هم همکاری خواهند کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است: «ما تفاهم نظر داریم که باید نسبت به چنین رفتاری تحمل صفر وجود داشته باشد. ما آگاهیم که افزایش دادن برابری جنسیتی و گوناگونی در سراسر صنایعمان بخشی مهم از راه حل است.»
منشور اخلاقی پیشنهاد داده شده «انتظارهای برخورد درست و نادرست، نحوه اعمال آن و عواقب آن» را هم تعریف میکند.
بحثهای پیش آمده در این مورد در شمال مرزهای آمریکا پس از این شکل گرفت که آکادمی اسکار آمریکا هم تصمیم گرفت بعد از اتهامهای وارد شده به هاروی واینستین و بسیاری از افراد دیگر، منشور اخلاقی خودش را درست کند.
صنایع فیلم و تلویزیون کانادا همچنین پیشنهاد کردهاند که مکانیزمهای گزارش دادن چنین رخدادها و حمایت از قربانیان آنها به شیوهای کاربردیتر طراحی و سیاستهای فعلی هم بهتر اعمال شوند.
این در حالی است که چندی پیش میا کرشنر، بازیگر کانادایی از اتحادیه بازیگری کانادا به خاطر حمایت نشدن از او مقابل برخوردی که با هاروی واینستین داشت شکایت کرد و گفت بازیگران هنوز هم از گزارش دادن سوءاستفاده جنسی به خاطر ترس از به خطر انداختن مسیر حرفهای کاریشان خودداری میکنند.
نمایندگان اتحادیه بازیگران کانادا، آکادمی سینما و تلویزیون کانادا، صنف کارگردانان کانادا، انجمن مدیران انتخاب بازیگر کانادا و انجمن تهیه کنندگان رسانه کانادا از جمله افرادی بودند که در جلسه برگزار شده به منظور بررسی این موضوع گرد هم آمدند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- حضور ژرار دوپاردیو در جشن تاسیس حکومت سوسیالیستی کره شمالی + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





