بریژیت باردو ستاره فرانسوی سالهای دور سینمای جهان نیز در انتقاد از هشتگ «MeToo» سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، بریژیت باردو بازیگر سرشناس سینمای فرانسه همگام با کاترین دونو افشاگریهای اخیر درباره آزار جنسی گسترده در سینما و متعاقب آن داغ شدن هشتگ «MeToo» در شبکههای اجتماعی را محکوم کرد.
باردو در این باره گفت: «در بیشتر موارد این افشاگریها از روی ریاکاری، احمقانه و خستهکننده است.» ستاره دهه ۶۰ سینمای جهان در ادامه از بازیگرانی انتقاد کرد که برای نقش گرفتن دست به کارهایی میزنند و پس از آن مدعی میشوند که مورد آزار قرار گرفتهاند.
بازیگر «حقیقت» اعلام کرد که در دوران فعالیت حرفهای خود هیچگاه مورد آزار جنسی قرار نگرفتهاست. به نظر میرسد که فرانسویها در موضوع افشاگریهای اخیر درباره آزار جنسی چندان با همکاران آمریکایی خود موافق نیستند. چندی پیش نیز کاترین دونو در کنار جمعی از چهرههای سرشناس سینمای فرانسه نامهای در مخالفت با هشتگ «MeToo» منتشر کرده بود.
باردو از سال ۱۹۷۳ بازیگری و دنیای سینما را ترک کرد و از آن زمان تا کنون به فعالیت در زمینه حقوق حیوانات مشغول است. این بازیگر علاوه بر این برای حمایت از حزب راستگرای فرانسوی جبهه ملی نیز مشهور است. او تا کنون پنج بار به دلیل نفرتپراکنیهای نژادپرستانه در دادگاه به پرداخت جریمه محکوم شده است.
منبع: خبرآنلاین به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بریژیت باردو درگذشت
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- هرمنوتیک آزارجنسی /هیس، دخترها فریاد نمیزنند، تلاشی در راستای شکستن آبرومندی کاذب
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- اختصاصی سینماسینما/ عبداللطیف کشیش متهم به آزار جنسی شد
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





