تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۳:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35675

برنارد فاکسبرنارد فاکس، هنرپیشه‌ای که بیش از همه برای بازی در سریال قدیمی «افسونگر» شناخته می‌شد، چهارشنبه در ۸۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش سینماسینما، این بازیگر سال ۱۹۲۷ با نام برناد لاوسون در ولز دیده به جهان گشود. فاکس نخستین بار هنگامی که تنها ۱۸ ماه داشت جلوی دوربین ظاهر شد. او پس از آن در ۱۴ سالگی به عنوان دستیار مدیر یک تئاتر مشغول به کار شد تا اینکه سرانجام در جریان جنگ جهانی دوم به نیروی دریایی سلطنتی انگلستان پیوست.

این بازیگر پس از جنگ به صورت حرفه‌ای کار بازیگری را دنبال کرد و بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۲۰۰۴ در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی نقش آفرید. او دو بار در فیلم‌هایی با موضوع غرق شدن کشتی تایتانیک بازی کرد که یکی از آن‌ها سال ۱۹۵۸ ساخته شد و «شبی برای به خاطر سپردن» نام داشت و دیگر «تایتانیک»‌ به کارگردانی جیمز کامرون بود.

او علاوه بر این در فیلم «مومیایی» به کارگردانی استیون سامرز نقش کاپیتان وینستون هاولاک را بازی کرده بود. فاکس در چند انیمیشن کمپانی دیزنی از جمله «نجات‌دهندگان» صداپیشه شخصیت آقای چیرمن بود.

ورای تمام این فعالیت‌های سینمایی او بیشتر برای بازی در نقش شخصیت دکتر بمبئی در سریال «افسونگر» محصول شبکه ABC شناخته شده بود.

منبع:‌ خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها