
این بازیگر ۵۲ ساله یک پسر ۲۲ ساله به نام رافائل و یک دختر ۱۶ ساله به نام هنا دارد. بینوش میگوید: «بچههایم از من خواستند بروم و در فیلمهای «گودزیلا» و «شبح درون پوسته» بازی کنم. فیلم «شبح…» در نیوزیلند فیلمبرداری میشد و پیش از اینکه پیشنهاد بازی در این فیلم را بپذیرم، احساس کردم خیلی طولانی میشود یک ماه و نیم آن سر دنیا باشم، مخصوصا پس از اینکه مدتی را هم در تور نمایش «آنتیگونه» سپری کردم و احساس کردم سفر «شبح…» خیلی طولانی است و بچههایم نمیتوانند بیایند. اما آنها به من اجازه رفتن دادند.»
این نخستینباری است که بینوش در فیلم علمی-تخیلی هالیوودی بازی میکند. در واقع فیلم «گودزیلا» را نمیتوان به حساب آورد چون او شخصیت سندرا برادی را فقط پنج دقیقه جلوی دوربین بازی کرد و سپس کشته شد. اما بینوش ریشههای خود را فراموش نمیکند؛ شصتونهمین جشنواره فیلم کن اکران جهانی تازهترین فیلم او تحت عنوان «خلیج سست» را روی پرده برد. این فیلم دومین همکاری بینوش با برونو دومن، فیلمساز مولف فرانسوی را رقم زد؛ پیش از این و در سال ۲۰۱۳ بینوش در فیلم «کامیل کلودل ۱۹۱۵» با او همکاری کرده بود. داستان فیلم «خلیج سست» نیز اوایل قرن بیستم میگذرد اما داستان «کامیل کلودل ۱۹۱۵» زندگینامه تلخی درباره مجسمهساز و هنرمند فرانسوی است که از بیماری شیزوفرنی رنج میبرد. «خلیج سست» نیز فیلمی کمدی است که از دیوانگیهای بورژوازی روایت میکند. بینوش میگوید: «بورژوازی فرانسوی را میشناسم بنابراین خصوصیتهایی را که متوجهشان شده بودم را به شخصیتم افزودم. شوخطبعی آن را کشف کردم و خودم را به عنوان بازیگر فیلمهای درام یا فیلمهای تراژیک، یا روحانی بودن دست انداختم. در مجموع وقتی در لایههای بورژوازی فرو میروی به خودت میخندی.» بینوش بدین خاطر علاقهمند به بازی در «خلیج سست» شد چون دومن بازیگران را تشویق به ایفای نقش همانند شخصیتهای ظهور سینمای فرانسه کرده بود. بازیگران بازیهای چشمگیری را از خود ارایه داده بودند که بیشتر در دوره فیلمهای صامت رواج داشت. شخصیت بینوش براساس شخصیت «سسیل سورل»، بود. بینوش در مورد سورل میگوید: «برنامهای تلویزیونی با او مصاحبهای کرده بود و بارها و بارها این مصاحبه را دیدم و درسهایی از او گرفتم.» اما بینوش در خانه هم از الهام بازیگری بینصیب نبود، میگوید: «پدرم هنرمند پانتومیم بود و به صورتش ماسک میزد و من عادت داشتم از او تقلید کنم. ۱۰ سالم بود و طنزهایی را با دوستانم اجرا میکردیم، بنابراین بازی کردن بخشی از من شد. میخواستم پا در کفشهای پدرم بکنم و مردم را بخندانم.» او همیشه در نهان آرزوی بازی در فیلمهای کمدی را داشته، میگوید: «نخستین فیلمهایی که دیدم فیلمهای چارلی چاپلین بود که بهشدت روی من تاثیر گذاشتند. من را میخنداند یا گریهام میانداخت و باعث میشد احساس زنده بودن کنم. شاید با گذشت زمان است دیگر ترسی از خندهدار بودن ندارم.»
منبع:اعتماد

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- که آفتاب بیاید/ نگاهی به فیلم «بگذار آفتاب بیایید تو» ساخته کلر دنی
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
آخرین ها
- مصائب زن بودن/ درباره «تاسیان» و قضاوتهای زودهنگام
- معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستند/ اختتامیه ۱۲ اسفند برگزار میشود
- یادبودی برای شاهپور عظیمی در «حکیم نقد ایران»
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود