ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی از فیلمهای هنری و صحنه تئاتر به فیلمهای پرهزینه روی آورده است و فرزندانش را مقصر اصلی این اقدامش میداند. به گزارش ایندیپندنت؛ این بازیگر به تازگی ایفای نقش در فیلم اقتباسی «شبح درون پوسته» را به اتمام رسانده است. او در این فیلم پرهزینه با اسکارلت جوهانسون همبازی است. این فیلم براساس مانگای ژاپنی به معنای کمیک استریپ در این کشور است، ساخته شده است.
این بازیگر ۵۲ ساله یک پسر ۲۲ ساله به نام رافائل و یک دختر ۱۶ ساله به نام هنا دارد. بینوش میگوید: «بچههایم از من خواستند بروم و در فیلمهای «گودزیلا» و «شبح درون پوسته» بازی کنم. فیلم «شبح…» در نیوزیلند فیلمبرداری میشد و پیش از اینکه پیشنهاد بازی در این فیلم را بپذیرم، احساس کردم خیلی طولانی میشود یک ماه و نیم آن سر دنیا باشم، مخصوصا پس از اینکه مدتی را هم در تور نمایش «آنتیگونه» سپری کردم و احساس کردم سفر «شبح…» خیلی طولانی است و بچههایم نمیتوانند بیایند. اما آنها به من اجازه رفتن دادند.»
این نخستینباری است که بینوش در فیلم علمی-تخیلی هالیوودی بازی میکند. در واقع فیلم «گودزیلا» را نمیتوان به حساب آورد چون او شخصیت سندرا برادی را فقط پنج دقیقه جلوی دوربین بازی کرد و سپس کشته شد. اما بینوش ریشههای خود را فراموش نمیکند؛ شصتونهمین جشنواره فیلم کن اکران جهانی تازهترین فیلم او تحت عنوان «خلیج سست» را روی پرده برد. این فیلم دومین همکاری بینوش با برونو دومن، فیلمساز مولف فرانسوی را رقم زد؛ پیش از این و در سال ۲۰۱۳ بینوش در فیلم «کامیل کلودل ۱۹۱۵» با او همکاری کرده بود. داستان فیلم «خلیج سست» نیز اوایل قرن بیستم میگذرد اما داستان «کامیل کلودل ۱۹۱۵» زندگینامه تلخی درباره مجسمهساز و هنرمند فرانسوی است که از بیماری شیزوفرنی رنج میبرد. «خلیج سست» نیز فیلمی کمدی است که از دیوانگیهای بورژوازی روایت میکند. بینوش میگوید: «بورژوازی فرانسوی را میشناسم بنابراین خصوصیتهایی را که متوجهشان شده بودم را به شخصیتم افزودم. شوخطبعی آن را کشف کردم و خودم را به عنوان بازیگر فیلمهای درام یا فیلمهای تراژیک، یا روحانی بودن دست انداختم. در مجموع وقتی در لایههای بورژوازی فرو میروی به خودت میخندی.» بینوش بدین خاطر علاقهمند به بازی در «خلیج سست» شد چون دومن بازیگران را تشویق به ایفای نقش همانند شخصیتهای ظهور سینمای فرانسه کرده بود. بازیگران بازیهای چشمگیری را از خود ارایه داده بودند که بیشتر در دوره فیلمهای صامت رواج داشت. شخصیت بینوش براساس شخصیت «سسیل سورل»، بود. بینوش در مورد سورل میگوید: «برنامهای تلویزیونی با او مصاحبهای کرده بود و بارها و بارها این مصاحبه را دیدم و درسهایی از او گرفتم.» اما بینوش در خانه هم از الهام بازیگری بینصیب نبود، میگوید: «پدرم هنرمند پانتومیم بود و به صورتش ماسک میزد و من عادت داشتم از او تقلید کنم. ۱۰ سالم بود و طنزهایی را با دوستانم اجرا میکردیم، بنابراین بازی کردن بخشی از من شد. میخواستم پا در کفشهای پدرم بکنم و مردم را بخندانم.» او همیشه در نهان آرزوی بازی در فیلمهای کمدی را داشته، میگوید: «نخستین فیلمهایی که دیدم فیلمهای چارلی چاپلین بود که بهشدت روی من تاثیر گذاشتند. من را میخنداند یا گریهام میانداخت و باعث میشد احساس زنده بودن کنم. شاید با گذشت زمان است دیگر ترسی از خندهدار بودن ندارم.»
منبع:اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- که آفتاب بیاید/ نگاهی به فیلم «بگذار آفتاب بیایید تو» ساخته کلر دنی
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





