پیشبینی میشود روندی که طی سالهای اخیر در سراسر جهان با ظهور امثال نتفلیکس و آمازون به وجود آمده، آسیا را هم در بر بگیرد و با فاصله از سینما جلو بزند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده، بازار ویدیوی آنلاین قاره آسیا قرار است طی پنج سال آینده رشدی تقریبا سهبرابری داشته باشد و چین مسئول تقریبا نیمی از این رشد خواهد بود.
این گزارش که توسط شرکت مشاوره میدیا پارتنرز آسیا منتشر شده و «توزیع ویدیوی آنلاین و برادبند آسیا» نام دارد، میگوید سودها که شامل تبلیغات و هزینه اشتراک میشود، بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ سالی ۲۱ درصد رشد میکند و از ۱۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بسیار بالاتر میرود.
نکته جالب این است که مدلهای تجاری مختلف به احتمال زیاد در کنار یکدیگر به کارشان ادامه میدهند. با وجود رقابت گسترده از طرف غولهای استریمینگ ویدیوی جهانی، انتظار میرود بازیکنان داخلی زنده بمانند چون محتوای داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
گستره بازار ویدیوی آنلاین چین و مخصوصا بخش اشتراک آن، تمام انتظارهای فعلی بازار را به چالش خواهد کشید. این مطالعه پیشبینی میکند که تبلیغات در پلتفورمهای ویدیویی چینی تا سال ۲۰۲۲ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید. انتظار میرود تا همان تاریخ ارزش اشتراکها در چین به ۱۷.۳ میلیارد دلار برسد. به این ترتیب، روی هم رفته آنها بازاری ۳۰ میلیارد دلاری را شکل خواهند داد که کاری میکند ۶.۴ میلیارد دلار به دست آمده توسط بخش سینمایی چین در سال ۲۰۱۶ ناچیز به نظر برسد.
این گزارش میگوید موفقیت چین در این قسمت به خاطر سرمایهگذاریهای گسترده در محتوای آنلاین اوریجینال و خریداریشده، بازار ضعیف تلویزیون پولی معمولی، بهبود زیرساختها و استفاده از تلویزیونهای هوشمند و همچنین استفاده مشتریان از سیستمهای پرداخت یکپارچه خواهد بود که بسیاری از آنها توسط خود رهبران اینترنتی به وجود آمدهاند که صاحب محبوبترین سرویسهای ویدیوی آنلاین هستند.
خارج از چین، تصویر بسیار گستردهتر است و ژاپن و استرالیا پیشرفتهترینها هستند. از دیگر مناطق کلیدی میتواند به هند و کره اشاره کرد که در حال حاضر نتفلیکس قویترین بازارهایش در منطقه را در این کشورها دارد. این گزارش تخمین میزند که نتفلیکس تا پایان سال ۲۰۱۷ در این منطقه ۴.۷ میلیون مشترک خواهد داشت که ۳ میلیون نفر از آنها در استرالیا هستند.
در مناطقه کوچکتر مخصوصا فیلیپین، تایلند، مالزی، کره و هندوستان، رشد ویدیوی آنلاین در توازن درجه همکاری بین اوپراتورهای محتوا و شرکتهای مخابراتی داخلی و تامینکنندگان برادبند خواهد شکل خواهد گرفت. با این حال، استفاده غیرقانونی از محتوا یکی از مشکلات بزرگ صنایع کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی است.
اوپراتورهای ویدیویی تولیدکننده محتوا دارند نه تنها از طریق ارتباطهای مخابراتی بلکه از طریق استراتژیهای برنامهریزی و سرمایهگذاری روی تولید محتوا با نتفلیکس و آمازون مقابله میکنند. با استناد به این گزارش، ممکن است تعدادی از این گروهها با هم ادغام شوند.
در انتها، این گزارش پیشبینی میکند که با توجه به گسترش سریع بخش تولید محتوا، برنامههای برنددار شبکههای تلویزیونی پولی هم به طور کامل از بین نخواهند رفت. شبکهها و مقصدهای برنددار به طور خاص در بخش فیلمها و برنامههای ورزشی قدرتمند هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند