پیشبینی میشود روندی که طی سالهای اخیر در سراسر جهان با ظهور امثال نتفلیکس و آمازون به وجود آمده، آسیا را هم در بر بگیرد و با فاصله از سینما جلو بزند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده، بازار ویدیوی آنلاین قاره آسیا قرار است طی پنج سال آینده رشدی تقریبا سهبرابری داشته باشد و چین مسئول تقریبا نیمی از این رشد خواهد بود.
این گزارش که توسط شرکت مشاوره میدیا پارتنرز آسیا منتشر شده و «توزیع ویدیوی آنلاین و برادبند آسیا» نام دارد، میگوید سودها که شامل تبلیغات و هزینه اشتراک میشود، بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ سالی ۲۱ درصد رشد میکند و از ۱۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بسیار بالاتر میرود.
نکته جالب این است که مدلهای تجاری مختلف به احتمال زیاد در کنار یکدیگر به کارشان ادامه میدهند. با وجود رقابت گسترده از طرف غولهای استریمینگ ویدیوی جهانی، انتظار میرود بازیکنان داخلی زنده بمانند چون محتوای داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
گستره بازار ویدیوی آنلاین چین و مخصوصا بخش اشتراک آن، تمام انتظارهای فعلی بازار را به چالش خواهد کشید. این مطالعه پیشبینی میکند که تبلیغات در پلتفورمهای ویدیویی چینی تا سال ۲۰۲۲ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید. انتظار میرود تا همان تاریخ ارزش اشتراکها در چین به ۱۷.۳ میلیارد دلار برسد. به این ترتیب، روی هم رفته آنها بازاری ۳۰ میلیارد دلاری را شکل خواهند داد که کاری میکند ۶.۴ میلیارد دلار به دست آمده توسط بخش سینمایی چین در سال ۲۰۱۶ ناچیز به نظر برسد.
این گزارش میگوید موفقیت چین در این قسمت به خاطر سرمایهگذاریهای گسترده در محتوای آنلاین اوریجینال و خریداریشده، بازار ضعیف تلویزیون پولی معمولی، بهبود زیرساختها و استفاده از تلویزیونهای هوشمند و همچنین استفاده مشتریان از سیستمهای پرداخت یکپارچه خواهد بود که بسیاری از آنها توسط خود رهبران اینترنتی به وجود آمدهاند که صاحب محبوبترین سرویسهای ویدیوی آنلاین هستند.
خارج از چین، تصویر بسیار گستردهتر است و ژاپن و استرالیا پیشرفتهترینها هستند. از دیگر مناطق کلیدی میتواند به هند و کره اشاره کرد که در حال حاضر نتفلیکس قویترین بازارهایش در منطقه را در این کشورها دارد. این گزارش تخمین میزند که نتفلیکس تا پایان سال ۲۰۱۷ در این منطقه ۴.۷ میلیون مشترک خواهد داشت که ۳ میلیون نفر از آنها در استرالیا هستند.
در مناطقه کوچکتر مخصوصا فیلیپین، تایلند، مالزی، کره و هندوستان، رشد ویدیوی آنلاین در توازن درجه همکاری بین اوپراتورهای محتوا و شرکتهای مخابراتی داخلی و تامینکنندگان برادبند خواهد شکل خواهد گرفت. با این حال، استفاده غیرقانونی از محتوا یکی از مشکلات بزرگ صنایع کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی است.
اوپراتورهای ویدیویی تولیدکننده محتوا دارند نه تنها از طریق ارتباطهای مخابراتی بلکه از طریق استراتژیهای برنامهریزی و سرمایهگذاری روی تولید محتوا با نتفلیکس و آمازون مقابله میکنند. با استناد به این گزارش، ممکن است تعدادی از این گروهها با هم ادغام شوند.
در انتها، این گزارش پیشبینی میکند که با توجه به گسترش سریع بخش تولید محتوا، برنامههای برنددار شبکههای تلویزیونی پولی هم به طور کامل از بین نخواهند رفت. شبکهها و مقصدهای برنددار به طور خاص در بخش فیلمها و برنامههای ورزشی قدرتمند هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





