«دانیل داریو» بازیگر زن فرانسوی پس از دههها فعالیت در هالیوود، درگذشت.
به گزارش سینماسینما، دانیل داریو بازیگر فرانسوی سینمای هالیوود که طی سالهای فعالیتاش در بیش از ۱۰۰ فیلم ظاهر شد، در سن ۱۰۰ سالگی فوت کرد.
این زن بازیگر هشت دهه سابقه فعالیت هنری در سینما و تلویزیون داشت و در اولین فیلم «بیلی وایلدر» هم بازی کرده بود. نسلهای مختلف فرانسویها چهره او را از زمان نوجوانی تا سالخوردگی روی پرده سینما دیدهاند.
«داریو» متولد می ۱۹۱۷ در شهر بوردو بود. اولین حضور او جلوی دوربین در سال ۱۹۳۱ و در سن ۱۴ سالگی رقم خورد. پس از مدتی تبدیل به بازیگر محبوب کارگردانهای فرانسوی شد و در آثار «کلود شابرول»، «ژاک دمی»، «آندره تکین» و «آنری دکوان» هنرنمایی کرد.
«داریو» سال ۱۹۳۸ در نمایشی مستند درباره زندگی «کوکو شنل» همبازی «آدری هپبورن» شد.
او فردی خجالتی بود و بیشتر عمرش را در مناطق روستایی فرانسه زندگی کرد. در زمان انجام مصاحبه به وضوخ میلرزید و در سال ۱۹۷۲ در گفتوگویی تلویزیونی گفت: من آدم خیلی سادهای هستم، خیلی سادهام برای همه اینها. تمام این مصاحبهها و این داستانها برای من خیلی زیاد است.
«دانیل داریو» میگفت نمیتواند خودش را روی پرده ببیند و تنها فیلمی از خود که از دیدنش لذت برده، «مادام دو ساد» بوده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- بازیگر سرشناس سینما در ۷۸ سالگی درگذشت
- بازیگرانی که برای نقشهای سینمایی تغییر جنسیت دادند + عکس
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





