به گزارش سینماسینما، این کارگردان که با «یک دزدی عاشقانه» متقاضی حضور در این دوره جشنواره بود، اظهار کرد: نسخه کاملی از فیلم تحویل دبیرخانه جشنواره شده بود و بعد از انتخاب نشدن آن دیگر پیگیری نکردم چرا که اصولا عادت به اعتراض و جنجال ندارم و وقتی انتخاب نشده یعنی دوست نداشتند که باشد.
وی ادامه داد: امیدوارم آن ۲۴ فیلم انتخاب شده بهتر از فیلم من باشد. به هر حال فیلم را در اکران مردم میبینند و قضاوت میکنند.
رضویان بااشاره به حضور فیلم هایش در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجر گفت: اولین فیلمام هم به نام «سفر مردان خاکستری» که سال ۸۰ به جشنواره دادم انتخاب نشد اما همان فیلم جوایز متعددی را در جشنوارههای خارجی گرفت.
وی افزود: برای «تهران ساعت ۷ صبح» هم در سال ۸۱ متقاضی بودم که در ابتدا ستاد جشنواره اعلام کرد در مسابقه است و بعد آن را به بخش مهمان فرستاد. «مینای شهر خاموش» هم کاندید ۷ سیمرغ بلورین شد اما دوستان دولتی که مخالف آن بودند اعمال نفوذ کردند و کلا یک سیمرغ به فیلم دادند. هر چند در بخش جنبی بیشترین جوایز را گرفت.
این کارگردان تاکید کرد: به عنوان فیلمساز وقتی فرم حضور در جشنواره را پر میکنم قوانین را میپذیرم و بعد از آن دیگر اعتراض بی مورد است. امیدوارم کار هیات انتخاب عادلانه بوده باشد و چون فیلمهای دیگر را ندیدهام، نمیتوانم نظر دهم. اما در مورد عملکرد جشنواره نسبت به فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی معتقدم جشنواره میتوانست عادلانهتر و دوستانهتر با این فیلم برخورد کند.
رضویان که مدیریت پردیس سینمایی «کورش» را برعهده دارد درباره میزبانی این دوره جشنواره فیلم فجر گفت: ما با اختصاص حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ صندلی در هر سانس بیشترین ظرفیت تماشاگر را در بین سینماهای فجر به مخاطبان اختصاص دادیم و پنج سالن طبقه سه و چهار پردیس سینمایی کوروش کلا در اختیار جشنواره است و سالن شش را هم به صورت رزرو قرار دادیم که در صورت نیاز به جشنواره اضافه شود.
وی ادامه داد: سال گذشته خوشبختانه پردیس سینمایی کوروش از طرف ستاد جشنواره تقدیر شد و جایزه بهترین سینما را نیز از خانه سینما گرفتیم و امسال هم تلاش میکنیم در بین سینماهای نمایش دهنده فیلمها، بهترین باشیم.
رضویان از ادامه اکران عادی فیلمهای روی پرده همزمان با جشنواره در ۶ سالن دیگر کوروش خبر داد.
منبع :ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حتی طرفداران سریالهای ترکیهای هم علاقهای به تماشای «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» روی پرده سینما ندارند
- مجوز نمایش دو فیلم صادر شد
- نامه پرویز پرستویی و امیرشهاب رضویان برای توقف برجسازی در عرصه عمارت تاریخی نورمحال
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- موافقت با عرضه یک فیلم در شبکه نمایش خانگی
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





