محمد حیدری گفت: برای اولین بار ۲۵ بهمن جشنی را برای کاندیدهای جشنواره با حضور داورها و خبرنگارها خواهیم داشت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، دبیر جشنواره درباره برگزاری نشستها در صبح روز بعد نمایش فیلمها نیز گفت: سالهای قبل سریع بعد از هر فیلم نشستها شروع میشد و خیلیها فیلم بعدی را از دست میدادند، برای رفع این مشکل نشستها صبح برگزار میشود که سودای سیمرغ و نگاه نو نشست خبری دارند و روزی سه نشست داریم.
وی ادامه داد: فیلم ساعت ۹ شب روز ۲۱ بهمن را جابه جا کردیم که به زودی ساعت آن اعلام میشود تا نشست فیلمهای همان شب ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ خواهد بود. نشست فیلمهای عصر پنجشنبه، صبح روز جمعه و کمی دیرتر حتما برگزار میشود. همچنین برگزاری جلسات بر عهده انجمن منتقدان خواهد بود.
حیدری با اشاره به اینکه حضور هیئت انتخاب خیلی نمیتواند موثر باشد، عنوان کرد: اصولا آنچیزی که خود ما در جشنواره کشف کردیم این بوده که هیئت انتخاب خیلی نمیتواند برای جشنواره این چنینی موثر باشد و هر انتخابی هم داشته باشند و این دبیر جشنواره است که باید پاسخگو باشد . گاهی شرایط خیلی سخت میشد و حتی دوست داشتیم ظرفیت بیشتری داشتیم تا فیلمهایی که در شرایط سخت تولید در ایران ساخته میشوند نیز حضور پیدا کند.
دبیر جشنواره فیلم فجردرباره برگزاری جشنواره در شهرستانها نیز گفت: شرایط مالی به آنها اجازه نمیدهد که این برنامه ریزی را داشته باشند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا برنامه تقدیری برای عوامل پشت صحنه ندارید، اظهار کرد: بخش پشت صحنه باید مورد تقدیر قرار گیرند اما در این دوره به نتیجه واحدی نرسیدیم و چهار نفر انتخاب شد اما در برنامه امشب ۱۴ دوبلور مورد تقدیر قرار گرفتند و برنامهمان این است که این تقدیرها همچنان در دورههای بعدی ادامه داشته باشند.
حیدری خبر داد: برای اولین بار ۲۵ بهمن جشنی را برای کاندیدهای جشنواره با حضور داورها و خبرنگارها خواهیم داشت.
حیدری همچنین مهمترین نقطه ضعف جشنواره نداشتن دبیرخانه ثابت دانست و تاکید کرد: به نظرم باید بلافاصله بعد از تمام شدن جشنواره برنامهریزیها برای سال بعد شروع شود زیرا نبود برنامهریزی مدون یکی از مشکلات این جشنواره است.
دبیر جشنواره درباره آثار حاضر گفت: بیشتر این فیلمها نقدهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی دارد و شاید برخی فیلمها تلخ باشند اما تلخی آن رو به روشنایی است.
حیدری در پایان نیز اظهار کرد: با اینکه خیلی اذیت شدم اما اگر سال بعد از من بخواهند دبیر شوم، باز هم قبول میکنم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم لاک قرمز
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خشم و هیاهو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی