«مادر» جدیدترین ساخته دارن آرنوفسکی با اکران در سینماهای آمریکا پائینترین نمره سینمایی را از مخاطبان گرفت.
به گزارش سینماسینما، فیلم ترسناک «مادر» به کارگردانی «دارن آرنوفسکی» که در جشنواره فیلم ونیز و سپس تورنتو رونمایی شد در حالی در سینماهای آمریکا به روی پرده رفته که نمره سینمایی کمسابقه (F) از سوی مخاطبان سینمایی دریافت کرده که به معنای یک شکست کامل برای این فیلم محسوب میشود.
این فیلم با بازی «جنیفر لاورنس» و «خاویر باردم» دو بازیگر برنده اسکار درحالی کمترین نمره سینمایی را از مخاطبان دریافت کرده که در دوران معاصر گرفتن چنین نمرهای کم سابقه بودو فیلمهایی از این دست حداکثر به فروش ۱۵ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا دست یافتهاند.
داستان این فیلم درباره زوج جوانی است که زندگی آنها تحت تاثیر ورود یک میهمان ناخوانده دگرگون میشود.
بسیاری از مخاطبان این درام ترسناک و روانشناختی پس از تماشای آن به نوعی دچار سردرگمی شدهاند و داستان فیلم را به خوبی متوجه نشدهاند و واکنشهای منفی به فیلم داشتند.
با این وجود تعدادی از سینمادوستان نیز «مادر» را فیلمی درخشان و یک شاهکار معرفی کردند. البته منتقدین نیز در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو بازخورد مثبتی به فیلم داشتند و هماکنون نمره این فیلم در سایت سینمایی «راتن تومیتو» ۶۹ درصد است.
این فیلم در اولین روز نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ۳.۱ میلیون دلاری دست یافت و پیشبینی میشود، این هفته حداکثر به فروش ۸ میلیون دلاری برسد که کمترین فروش آغازین برای فیلمهای «جنیفر لاورنس» محسوب میشود.
«آرنوفسکی» اولین کارگردان سرشناسی نیست که فیلمهایش با واکنش منفی مخاطبان رو به رو شده است، پیش از این فیلم «باگ» ساخته «ویلیام فردکین» در سال ۲۰۰۷، «سولاریس» از «استیون سودربرگ» (۲۰۰۲) با بازی «جورج کلونی» و «دکتر تی و زنها» به کارگردانی «رابرت آلتمن» (۲۰۰۰) نیز نمره سینمایی (F) دریافت کردهاند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- انیمیشن «شیر شاه» نیامده رکورد زد
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- فروش ۵۰ میلیون دلاری قسمت جدید «گودزیلا»
- «داستان اسباب بازی ۴» غافلگیرکننده شروع کرد/ فروش ۱۵۰ میلیون دلاری در هفته نخست
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- «انتقامجویان» رکورد «تایتانیک» را شکست
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





