به گزارش سینماسینما، این کارگردان که با «یک دزدی عاشقانه» متقاضی حضور در این دوره جشنواره بود، اظهار کرد: نسخه کاملی از فیلم تحویل دبیرخانه جشنواره شده بود و بعد از انتخاب نشدن آن دیگر پیگیری نکردم چرا که اصولا عادت به اعتراض و جنجال ندارم و وقتی انتخاب نشده یعنی دوست نداشتند که باشد.
وی ادامه داد: امیدوارم آن ۲۴ فیلم انتخاب شده بهتر از فیلم من باشد. به هر حال فیلم را در اکران مردم میبینند و قضاوت میکنند.
رضویان بااشاره به حضور فیلم هایش در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجر گفت: اولین فیلمام هم به نام «سفر مردان خاکستری» که سال ۸۰ به جشنواره دادم انتخاب نشد اما همان فیلم جوایز متعددی را در جشنوارههای خارجی گرفت.
وی افزود: برای «تهران ساعت ۷ صبح» هم در سال ۸۱ متقاضی بودم که در ابتدا ستاد جشنواره اعلام کرد در مسابقه است و بعد آن را به بخش مهمان فرستاد. «مینای شهر خاموش» هم کاندید ۷ سیمرغ بلورین شد اما دوستان دولتی که مخالف آن بودند اعمال نفوذ کردند و کلا یک سیمرغ به فیلم دادند. هر چند در بخش جنبی بیشترین جوایز را گرفت.
این کارگردان تاکید کرد: به عنوان فیلمساز وقتی فرم حضور در جشنواره را پر میکنم قوانین را میپذیرم و بعد از آن دیگر اعتراض بی مورد است. امیدوارم کار هیات انتخاب عادلانه بوده باشد و چون فیلمهای دیگر را ندیدهام، نمیتوانم نظر دهم. اما در مورد عملکرد جشنواره نسبت به فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی معتقدم جشنواره میتوانست عادلانهتر و دوستانهتر با این فیلم برخورد کند.
رضویان که مدیریت پردیس سینمایی «کورش» را برعهده دارد درباره میزبانی این دوره جشنواره فیلم فجر گفت: ما با اختصاص حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ صندلی در هر سانس بیشترین ظرفیت تماشاگر را در بین سینماهای فجر به مخاطبان اختصاص دادیم و پنج سالن طبقه سه و چهار پردیس سینمایی کوروش کلا در اختیار جشنواره است و سالن شش را هم به صورت رزرو قرار دادیم که در صورت نیاز به جشنواره اضافه شود.
وی ادامه داد: سال گذشته خوشبختانه پردیس سینمایی کوروش از طرف ستاد جشنواره تقدیر شد و جایزه بهترین سینما را نیز از خانه سینما گرفتیم و امسال هم تلاش میکنیم در بین سینماهای نمایش دهنده فیلمها، بهترین باشیم.
رضویان از ادامه اکران عادی فیلمهای روی پرده همزمان با جشنواره در ۶ سالن دیگر کوروش خبر داد.
منبع :ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حتی طرفداران سریالهای ترکیهای هم علاقهای به تماشای «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» روی پرده سینما ندارند
- مجوز نمایش دو فیلم صادر شد
- نامه پرویز پرستویی و امیرشهاب رضویان برای توقف برجسازی در عرصه عمارت تاریخی نورمحال
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- موافقت با عرضه یک فیلم در شبکه نمایش خانگی
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد