در دومین جشنواره فیلم شید، ۹ اثر به بخش مسابقه سینمای ایران و چهار اثر به بخش فیلمهای خارج از مسابقه راه یافتند.
به گزارش سینماسینما، فیلمهای «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند، «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده، «زرد» به کارگردانی مصطفی تقیزاده، «فِراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، «آذر» به کارگردانی محمد حمزهای، «مرداد» به کارگردانی بهمن کامیار، «شَنِل» به کارگردانی حسین کندری، «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی و «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری در بخش مسابقه این جشنواره و فیلمهای «نقطه طلایی» به کارگردانی پوریا کاکاوند، «باران میبارد» به کارگردانی علی صفیخانی و «گذر موقت» به کارگردانی افشین هاشمی در بخش غیررقابتی این جشنواره حضور خواهند داشت.
داوران این جشنواره جاناتان رزنبام، ریچارد پنیا و هوشنگ گلمکانی در حال حاضر داوری فیلمها را آغاز کردهاند و انتخابهای خود را در روزهای آتی به دفتر جشنواره اعلام خواهند کرد.
دومین جشنواره فیلم «شید» در ایالت تگزاس آمریکا با مشارکت چهرههای سرشناس ایرانی و بینالمللی و به یاد استاد فقید و چهره بینالمللی سینمای ایران عباس کیارستمی برگزار میشود. به همین دلیل تندیس جشنواره به نام یکی از فیلمهای مهم آن کارگردان، کلوزآپ تغییر نام داده است.
در مراسم پایانی به فیلم، کارگردان، بازیگر زن و بازیگر مرد برگزیده از طرف جشنواره لوح و تندیس کلوزآپ طلایی با ادای دین به عباس کیارستمی و جایزه نقدی اهدا میشود.
فیلمهای دومین جشنواره فیلم «شید» در روزهای جمعه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)، شنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) و یکشنبه ۱۲نوامبر (۲۱ آبان) در سینما آنجلیکای شهر دالاس امریکا به روی پرده میرود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- برگزاری اولین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی با هدف مدیریت رویدادها
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم پکن شد
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





