به گزارش سینماسینما فیلم نامزد اسکار «کانون توجه» موفق شد در جوایز فیلم مستقل «اسپریت» به عنوان آخرین رویداد فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ پیش از اسکار، جوایز بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، تدوین و همچنین جایزه «رابرت آلتمن» برای بهترین تیم بازیگری را از آن خود کند.
نکته جالب توجه در این جوایز سینمایی اعطای سه جایزه از میان چهار جایزه بازیگری به هنرمندان سیاهپوست بود و «آبراهام آتا» و «ادریس آلبا» برای بازی در فیلم «جانوران بیسرزمین» موفق به کسب جایزه نقش اصلی و مکمل شدند و «میا تیلور» نیز برای بازی در فیلم «نارنگیها» جایزه نقش مکمل زن را به خانه برد.
همچنین «برای لارسن»، بازیگر فیلم «اتاق» که شانس اصلی کسب اسکار امسال نیز است، موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد.
فهرست کامل برندگان جوایز فیلم «اسپریت» از این قرار است:
*بهترین فیلم بلند: «اسپاتلایت» (تام مککارتی)
*بهترین کارگردانی: «کانون توجه» (تام مککارتی)
*بهترین فیلم بینالمللی: «پسر سائول» به کارگردانی «لاسلو نمس» (مجارستان)
*بهترین فیلم اول: «خاطرات یک دختر نوجوان» (ماریل هلر)
*بهترین فیلمنامه: «کانون توجه» (تام مککارتی و جاش سینگر)
*بازیگر نقش اصلی زن: «بری لارسون» (اتاق)
*بازیگر نقش اصلی مرد: «آبراهام آتا» (جانوران بیسرزمین)
*بازیگر نقش مکمل زن: «مایا تیلور» (نارنگیها)
*بازیگر نقش مکمل مرد: «ادریس آلبا» (جانوارن بی سرزمین)
*بهترین مستند:«نگاه سکوت» (جاشوا اوپنهیمر)
به گزارش ورایتی، همچنین جایزه «رابرت آلتمن» در جوایز فیلم اسپریت که هر ساله به بهترین کارگردانی و گروه بازیگری یک فیلم اعطاء می شود، امسال به فیلم «کانون توجه» به کارگردانی «تام مک کارتی» تقدیم شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- همکاری مت دیمون و مک کارتی در فیلم جدید تهیه کننده «کتاب سبز»
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶






