جوردن پیل اولین فیلمش را در ژانر وحشت با هزینهای چهار میلیوندلاری جلوی دوربین برد و حالا در هفته اول اکرانش فقط در آمریکا سی میلیون دلار فروش داشته است.
به گزارش سینماسینما، صدرنشین جدول فروش فیلمهای جهان در هفتهای که گذشت، فیلم ترسناک «برو بیرون» بود که در نخستین هفتهی اکران توانست رقم سی میلیون دلار را در گیشهها به ثبت برساند. نکته جالب اینجاست که این فیلم نخستین تجربهی جوردن پیل در مقام کارگردانی به حساب میآید وتنها چهار و نیم میلیون دلار هزینه برده است.اما انیمیشن «لگو بتمن» در سومین هفتهی اکران با ۱۹ میلیون دلار در جایگاه دوم نشست و مجموع فروش خود در سراسر جهان را به ۲۲۳ میلیون دلار رساند و در جایگاه بعدی قسمت دوم «جان ویک» قرار میگیرد که با ۹ میلیون دلار عنوان سوم را بدست آورده.
اما باکس آفیس این هفته هم مثل همیشه چند اثر ناکام را در جدول خود داشت. انیمیشن چینی «راگ داگ» و فیلم اکشن «تصادم» فیلمهایی بودند که نخستین هفتهی اکرانشان در حالی پشت سر گذاشته شد که هیچکدام نتوانستند انتظارات سرمایهگذاران را برآورده کنند. «راک داگ» که با بودجهی ۶۰ میلیون دلاری تولید شده با سه و هفت دهم میلیون دلار در رتبهی یازدهم جدول قرار گرفت و «تصادم» با بازی نیکلاس هولت، فلیسیتی جونز، آنتونی هاپکینز و بن کینگزلی با تنها یک و نیم میلیون دلار به مقام سیزدهم رسید.
*این هفته منتظر اکران چه فیلمهایی باشیم؟
بدون شک بمب باکسآفیس هفتهی آینده، «لوگان» با بازی هیو جکمن است که بر اساس شخصیت ولورین و در ادامهی فیلمهای «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» (سال ۲۰۰۹) و “ولورین” (سال ۲۰۱۳) ساخته شده است. همچنین انتظار میرود این هفته برندگان جوایز اسکار مانند «نور ماه» و «لا لا لند» با افزایش تعداد سالنهای سینما جهشی در رتبههای باکسآفیس داشته باشند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسبها: سینمای جهان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





