
یک فیلم در ژانر وحشت در آخرین هفته ماه اوت پرفروشترین فیلم سینمای آمریکا شد. در همین زمان فیلم «جنوب شهر با تو» درباره نخستین قرار عاشقانه باراک و میشل اوباما اکران شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم ترسناک «نفس نکش» در هفتههای پایانی تابستان فراتر از انتظار ظاهر شد و گیشه سینمای آمریکای شمالی را تسخیر کرد. این فیلم که با ۱۰ میلیون دلار هزینه ساخته شده است، بیگمان با فروشی برابر با ۲۶٫۱ میلیون دلار در افتتاحیه سود بسیاری را نصیب شرکت سونی خواهد کرد.
تا اینجای سال فیلمهای ژانر وحشت در گیشه سینمای آمریکا موفق بودهاند. از دیگر نمونههای موفق این ژانر سینمایی در سال ۲۰۱۶ میتوان به فیلمهای «احضار روح ۲» و «خاموشی» اشاره کرد.
فد آلوارز نویسنده و کارگردان «نفس نکش» است. او در این فیلم داستان یک دختر و دو دوستش را روایت میکند که قصد دارند از خانه مردی کور دزدی کنند، اما ماجرای این سرقت خیلی زود شکلی وحشتناک به خود میگیرد.
جین لوی، دیلان مینت، دنیل زواتو و استیون لنگ بازیگران «نفس نکش» هستند که از تماشاگران امتیاز «ب» مثبت گرفت. این امتیاز برای یک فیلم در ژانر وحشت نمره قابل قبولی است.
جاش گریناشتاین مدیر توزیع و بازاریابی جهانی سونی با ابراز خرسندی از فروش افتتاحیه فیلم گفت: «فروش فیلم در افتتاحیه بیش از دو برابر بودجه ساخت آن بود. این فوقالعاده است.» او در ادامه به دیگر فیلمهای سونی نظیر «آبهای کمعمق» و «مهمانی سوسیسی» اشاره کرد که برخلاف هزینه ساخت پایین به فروش بسیاری خوبی دست پیدا کردهاند.
«نفس نکش» با فروش فراتر از انتظار فیلم ضدابرقهرمانی دیو آیر را پس از سه هفته صدرنشینی بر جدول پرفروشهای آمریکا به زیر کشید. «جوخۀ انتحار» در سه روز پایانی هفته ۱۲٫۱ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش این فیلم تنها در سینماهای آمریکا ۲۸۲٫۹ میلیون دلار است. با در نظر گرفتن فروش ۳۵۳٫۱ میلیون دلار فیلم در دیگر کشورهای جهان، «جوخه انتحار» تا اینجای کار ۶۳۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.
در آخرین روزهای ماه اوت اکران چند فیلم دیگر هم در سینمای آمریکا آغاز شده است که پرسروصداترین فیلم در میان آنها داستان دیدار عاشقانه اوباما و همسرش در «جنوب شهر با تو» است. «مکانیک: رستاخیز» و زندگینامه روبرتو دوران در فیلم «دستهای سنگی» دو عنوان دیگری هستند که همین پایان هفته در سینمای آمریکا اکران شدند.
«جنوب شهر با تو» و «دستهای سنگی» هر دو محصول سینمای مستقلاند و به همین دلیل تعداد سینماهای محل نمایش آنها بسیار کمتر از محصولات کمپانیهای بزرگ هالیوودی است. برخلاف این دو فیلم مستقل، «مکانیک: رستاخیز» به صورت گسترده در بیش از دو هزار سینما اکران شد و در افتتاحیه به فروشی برابر با ۷٫۵ میلیون دلار دست یافت که خیلی کمتر از فروش افتتاحیه فیلم «مکانیک» در سال ۲۰۱۱ است. جیسون استاتهام، تامی لیجونز، جسیکا آلبا و میشل یو در «مکانیک: رستاخیز» بازی میکنند.
فیلم «جنوب شهر با تو» داستان نخستین قرار عاشقانه باراک اوباما و میشل رابینسون را در شیکاگوی سال ۱۹۸۹ روایت میکند. این فیلم در ۸۱۳ سالن سینما سه میلیون دلار فروخت اما در ۱۰ فیلم پرفروش سینمای آمریکا جایی نداشت. هر چند که این میزان فروش برای یک فیلم متوسط محسوب میشود اما در عین حال «جنوب شهر با تو» در مقایسه با «دستهای سنگی» عملکرد خیلی بهتری داشت.
برخلاف حضور بازیگر معروفی چون رابرت دنیرو «دستهای سنگی» در ۸۱۰ سینما تنها ۱٫۷ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم که نخستین بار ماه می در شصتونهمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شد، داستان مشتزن سرشناس پانامایی روبرتو دوران را روایت میکند. ادگار رامیرز در «دستهای سنگی» نقش روبرتو دوران را بازی میکند.
از فیلمهای تازه اکران شده که بگذریم، در رده سوم جدول پرفروشهای پایان هفته فیلم خانوادگی «کوبو و دو رشته» قرار دارد. فروش این فیلم نسبت به هفته نخست اکران ۳۷ درصد کمتر بود. مجموع فروش «کوبو و دو رشته» با در نظرگرفتن فروش ۷٫۹ میلیون دلاری آخرین پایان هفته ماه اوت به ۲۴٫۹ میلیون دلار رسید.
در این بین انیمیشن «مهمانی سوسیسی» با فروشی برابر با ۷٫۷ میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش پایان هفته سینمای آمریکای شمالی شد.
در گیشه بینالملل اما فیلم «جیسن بورن» با ۵۶ میلیون دلار فروش یکهتاز است. این فیلم بیشتر موفقیت خود را در چین به دست آورد و در شش روز نخست اکران در این کشور به فروشی برابر با ۵۰ میلیون دلار دست یافت. مجموع فروش جهانی فیلم با در نظر گرفتن فروش بالای این هفتۀ فیلم به ۳۴۷٫۹ میلیون دلار رسید.
|
ردیف |
نام فیلم |
تعداد سالنهای سینما |
هفته اکران |
فروش آخر هفته / میلیون دلار |
فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار |
|
۱ |
نفس نکش |
۳۰۵۱ |
۱ |
۲۶٫۱ |
۲۶٫۱ |
|
۲ |
جوخۀ انتحار |
۳۵۸۲ |
۴ |
۱۲٫۱ |
۲۸۲٫۹ |
|
۳ |
کوبو و دو رشته |
۳۲۷۹ |
۲ |
۷٫۹ |
۲۴٫۹ |
|
۴ |
مهمانی سوسیسی |
۳۱۳۵ |
۳ |
۷٫۷ |
۸۰ |
|
۵ |
مکانیک: رستاخیز |
۲۲۵۸ |
۱ |
۷٫۵ |
۷٫۵ |
|
۶ |
اژدهای پیت |
۳۲۴۴ |
۳ |
۷٫۲۸ |
۵۴٫۷ |
|
۷ |
سگهای جنگ |
۳۲۵۸ |
۲ |
۷٫۲۶ |
۲۷٫۸ |
|
۸ |
مادران بد |
۲۵۶۵ |
۵ |
۵٫۸ |
۹۵٫۵ |
|
۹ |
جیسن بورن |
۲۴۴۵ |
۵ |
۵٫۲ |
۱۴۹٫۴ |
|
۱۰ |
بن هور |
۳۰۸۴ |
۲ |
۴٫۵ |
۱۹٫۶ |
منبع: خبرآنلاین به نقل از هالیوودریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





