
فیلم «جوخۀ انتحار» به کارگردانی دیوید آیر رکورد بهترین فروش افتتاحیه ماه اوت در تاریخ سینمای آمریکا را به نام خود ثبت کرد.
به گزارش سینماسینما، آغاز اکران «جوخۀ انتحار» در آمریکا با استقبال گسترده تماشاگران روبهرو شد تا حدی که این فیلم تنها در روز جمعه بیش از ۶۵ میلیون دلار فروش داشت. کارشناسان صنعت سینما با در نظر گرفتن این میزان بالای فروش پیشبینی میکردند که در پایان تعطیلات آخر هفته فروش فیلم بین ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون دلار باشد. اما پس از اکران فیلم نقدهای منفی منتقدان سینمایی و نظر نه چندان خوب تماشاگران، باعث شد که میزان فروش فیلم سیر نزولی شدیدی پیدا کند و در نهایت با ۱۳۵٫۱ میلیون دلار تعطیلات آخرهفته را به پایان برساند.
ضد ابرقهرمانان دیسی کامیکس علاوه بر آمریکا مهمان پرده سینماهای ۵۷ کشور دیگر هم بودند و حاصل کارشان در این بازارها ۱۳۲ میلیون دلار دیگر بود که به فروش جهانی فیلم افزوده شد. با این حساب «جوخه انتحار» در حال حاضر فروش جهانی ۲۶۷٫۱ میلیون دلاری را تجربه میکند.
فروش افتتاحیه خوب «جوخه انتحار» نه تنها رکورد فروش افتتاحیه در ماه اوت را جابهجا کرد بلکه علاوه بر آن رکورد فروش افتتاحیه یک فیلم با حضور ویل اسمیت را نیز شکست. پیش از این فیلم «من افسانهام» با فروش ۷۷٫۲ میلیون دلار در افتتاحیه این رکورد را در اختیار داشت.
یکی از دلایل مهم فروش بالای «جوخۀ انتحار» در افتتاحیه را باید کمپینهای تبلیغاتی هوشمندانه و عملگرای این فیلم دانست. در نقطۀ مقابل آن «جوخه انتحار» به شدت از نقدهای منفی منتقدان ضربه خورد. برای نمونه این نقدهای منفی در وبسایت راتنتومیتوز تازگی فیلم را به ۲۶ درصد رسانده است.
فیلم «بتمن علیه سوپرمن» نیز در رویدادی مشابه در حالی که در افتتاحیهای قدرتمند به فروشی برابر با ۱۶۶٫۷ میلیون دلار رسیده بود، پس از انتشار نقدهای منفیی بسیار با افت فروش شدیدی روبهرو شد.
نقدهای منفی دربارۀ این دو فیلم به هیچ وجه برای کمپانی برادران وارنر که قصد رقابت با کمپانی مارول را در سر دارد، خبر خوشایندی نیست. البته علیرغم تمام این خبرهای بد، این پایان هفته خبرهای خوبی هم برای کمپانی برادران وارنر به همراه آورد. فروش داخل آمریکای فیلمهای این کمپانی در سال ۲۰۱۶ در پایان این هفته از مرز یک میلیارد دلار گذشت. کمپانی برادران وارنر تنها کمپانی هالیوودی است که ۱۶ سال پیاپی به این مهم دست مییابد.
فیلم دیوید آیر پر از ستارههای سرشناس هالیوود است. ویل اسمیت، مارگو رابی، جی کورتنی، جی هرناندز، کارا دلوینج، جرد لتو، جوئل کینمن و وایولا دیویس بازیگران حاضر در فیلم «جوخۀ انتحار» هستند.
در رویدادی شگفت برای فیلمهای ابرقهرمانی قسمت عمدهای از تماشاگران فیلم را زنان تشکیل میدادند. از مجموع تماشاگران «جوخۀ انتحار» سهم زنان ۴۶ درصد بود. در میان تماشاگران فیلم افراد زیر ۱۸ سال بیش از بقیه از فیلم راضی بودند و همین موضوع کورسوی امیدی برای کمپانی برادران وارنر برای فروش بیشتر در روزهای میانی هفته است.
از «جوخۀ انتحار» که بگذریم، این هفته یک فیلم جدید دیگر نیز در آمریکا اکران شد. «۹ جان» به کارگردانی بری ساننفلد یک فیلم خانوادهپسند با بازی کوین اسپیسی بازیگر برنده جایزه اسکار است. اسپیسی در این فیلم نقش پدری غافل و سربههوا را بازی میکند که در رویدادی عجیب به یک گربه تبدیل میشود. نقش مقابل اسپیسی را در این فیلم جنیفر گارنر بازی میکند.
برخورد منتقدان سینمایی با فیلم «۹ جان» هم چیزی شبیه به برخوردشان با «جوخۀ انتحار» بود. تماشاگران نیز پس از تماشای فیلم امتیاز B مثبت را برای آن در نظر گرفتند. از بخت بد این فیلم فروش خوبی هم نداشت و علیرغم اکران گسترده در بیش از سه هزار سالن سینما تنها ۶٫۵ میلیون دلار فروخت تا در جدول پرفروشترین فیلمهای پایان هفته ششم شود.
در این میان فیلم «جیسون بورن» که از هفته پیش در حال اکران است این هفته با ۶۲ درصد افت فروش روبهرو شد. فروش ۲۲٫۷ میلیون دلاری «جیسون بورن» مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی را به ۱۰۳٫۴ میلیون دلار افزایش داد. با در نظر گرفتن فروش فیلم در ۵۶ کشور دیگر به غیراز آمریکا مجموع فروش جهانی فیلم در حال حاضر کمی کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است.
کمدی «مادران بد» سومین فیلم پرفروش هفته در آمریکا و فیلمهای «زندگی پنهان حیوانات خانگی» و «پیشتازان فضا: ماوراء» به ترتیب چهارمین و پنجمین فیلمهای پرفروش هفته بودند.
فروش جهانی فیلم «زندگی پنهان حیوانات خانگی» در حال حاضر از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرده است. «پیشتازان فضا: ماوراء» نیز در سراسر جهان به فروشی برابر با ۱۹۴٫۵ میلیون دلار رسیده است.
| ردیف | نام فیلم | تعداد سالنهای سینما | هفته اکران | فروش آخر هفته / میلیون دلار | فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار |
| ۱ | جوخۀ انتحار | ۴۲۵۵ | ۱ | ۱۳۵٫۱ | ۱۳۵٫۱ |
| ۲ | جیسن بورن | ۴۰۳۹ | ۲ | ۲۲٫۷ | ۱۰۳٫۴ |
| ۳ | مادران بد | ۳۲۱۵ | ۲ | ۱۴٫۲ | ۵۱ |
| ۴ | زندگی پنهان حیوانات خانگی | ۳۴۱۷ | ۵ | ۱۱٫۶ | ۳۱۹٫۵ |
| ۵ | پیشتازان فضا: ماوراء | ۳۲۶۳ | ۳ | ۱۰٫۲ | ۱۲۷٫۹ |
| ۶ | ۹ جان | ۲۲۶۴ | ۱ | ۶٫۵ | ۶٫۵ |
| ۷ | خاموشی | ۲۵۸۱ | ۳ | ۶ | ۵۴٫۷ |
| ۸ | Nerve | ۲۵۳۸ | ۲ | ۴٫۹ | ۲۶٫۸ |
| ۹ | شکارچیان روح | ۲۵۴۵ | ۴ | ۴٫۸ | ۱۱۶٫۷ |
| ۱۰ | عصریخبندان: دوره برخورد | ۲۷۳۸ | ۳ | ۴٫۳ | ۵۳٫۵ |
منبع: خبرانلاین به نقل از هالیوودریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





