صنایع فیلم و تلویزیون کانادا به صورت مشترک در حال برداشتن قدمهایی هستند تا بتوانند یک منشور اخلاقی با هدف پایان دادن به آزار جنسی در سینما ایجاد کنند.
به گزارش سینماسینما، بعد از یک ملاقات طولانی بین اتحادیهها، اصناف و انجمنهای صنایع فیلم و تلویزیون کانادا در تورنتو، نمایندگان آنها در بیانیهای مشترک اعلام کردند به منظور ارایه پاسخی گسترده در کل صنایع فیلم و تلویزیون به آزار، تبعیض، سوءاستفاده و خشونت جنسی با هم همکاری خواهند کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است: «ما تفاهم نظر داریم که باید نسبت به چنین رفتاری تحمل صفر وجود داشته باشد. ما آگاهیم که افزایش دادن برابری جنسیتی و گوناگونی در سراسر صنایعمان بخشی مهم از راه حل است.»
منشور اخلاقی پیشنهاد داده شده «انتظارهای برخورد درست و نادرست، نحوه اعمال آن و عواقب آن» را هم تعریف میکند.
بحثهای پیش آمده در این مورد در شمال مرزهای آمریکا پس از این شکل گرفت که آکادمی اسکار آمریکا هم تصمیم گرفت بعد از اتهامهای وارد شده به هاروی واینستین و بسیاری از افراد دیگر، منشور اخلاقی خودش را درست کند.
صنایع فیلم و تلویزیون کانادا همچنین پیشنهاد کردهاند که مکانیزمهای گزارش دادن چنین رخدادها و حمایت از قربانیان آنها به شیوهای کاربردیتر طراحی و سیاستهای فعلی هم بهتر اعمال شوند.
این در حالی است که چندی پیش میا کرشنر، بازیگر کانادایی از اتحادیه بازیگری کانادا به خاطر حمایت نشدن از او مقابل برخوردی که با هاروی واینستین داشت شکایت کرد و گفت بازیگران هنوز هم از گزارش دادن سوءاستفاده جنسی به خاطر ترس از به خطر انداختن مسیر حرفهای کاریشان خودداری میکنند.
نمایندگان اتحادیه بازیگران کانادا، آکادمی سینما و تلویزیون کانادا، صنف کارگردانان کانادا، انجمن مدیران انتخاب بازیگر کانادا و انجمن تهیه کنندگان رسانه کانادا از جمله افرادی بودند که در جلسه برگزار شده به منظور بررسی این موضوع گرد هم آمدند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- حضور ژرار دوپاردیو در جشن تاسیس حکومت سوسیالیستی کره شمالی + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





