جامعه منتقدان فیلم آنلاین «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی جرج میلر را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد.
به گزارش «سینماسینما»، برندگان نوزدهمین دوره جوایز سالانه جامعه منتقدان فیلم آنلاین (OFCS) متشکل از نویسندگان سایتهای سینمایی معتبر یکشنبه شب معرفی شدند و «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) به کارگردانی جرج میلر جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد.
«جاده خشم» همچنین یکشنبه شب در جوایز سالانه حلقه منتقدان فیلم سان فرانسیسکو برنده دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری شد. هفته پیش نیز هیئت ملی نقد در آمریکا فیلم «جاده خشم» را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد. انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس هم هفته پیش سه جایزه بهترین کارگردان، بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را به این فیلم اعطاء کرد.
«کارول» به کارگردانی تاد هینز دیگر برنده بزرگ این دوره جوایز جامعه منتقدان فیلم آنلاین بود و سه جایزه بهترین بازیگر زن (کیت بلانشت)، بهترین بازیگر زن مکمل (رونی مارا) و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد.
جامعه منتقدان فیلم آنلاین سال ۱۹۹۷ تشکیل شد. این جامعه شامل حدود ۳۰۰ منتقد سینما، روزنامهنگار، محقق و مورخ در ایالات متحده، کانادا، اروپا، آمریکای لاتین و منطقه آسیا پاسیفیک است و در نوع خود یکی از بزرگترین گروههایی است که هر سال بهترینهای دنیای سینما را انتخاب میکنند.
«زیبایی آمریکایی»، «پیرمردها کشوری ندارند»، «قفسه درد»، «آرگو» و «۱۲ سال بردگی» از برندگان جایزه بهترین فیلم به انتخاب OFCS در سالهای اخیر هستند که در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم دریافت کردند.
این جامعه سال گذشته «هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی وس اندرسن را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد، اما اسکار بهترین فیلم به «بردمن» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو رسید.
فهرست برندگان نوزدهمین دوره جوایز سالانه جامعه منتقدان فیلم آنلاین به شرح زیر است:
بهترین فیلم: «مکس دیوانه: جاده خشم»
بهترین فیلم بلند انیمیشن: «پشت رو»، پیت داکتر
بهترین فیلم غیرانگلیسیزبان: «آدمکش»، هو سیائو-سین (تایوان)
بهترین مستند: «شمایل سکوت»، جاشوا اوپنهایمر
بهترین کارگردان: جرج میلر، «مکس دیوانه: جاده خشم»
بهترین بازیگر مرد: میشائل (مایکل) فاسبندر، «استیو جابز»
بهترین بازیگر زن: کیت بلانشت («کارول»)
بهترین بازیگر مرد مکمل: اسکار آیزاک («اکس ماکینا»)
بهترین بازیگر زن مکمل: رونی مارا («کارول»)
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: «مرکز توجه»، تام مکارتی و جاش سینگر
بهترین فیلمنامه اقتباسی: «کارول»، فیلیس ناجی
بهترین تدوین: «مکس دیوانه: جاده خشم»، مارگارت سیکسل
بهترین فیلمبرداری: جان سیل، «مکس دیوانه: جاده خشم»
بهترین فیلمهای غیرآمریکایی: «آفرین!»، «گورستان شکوه»، «کلوب»، «دیپان»، «خرچنگ»، «کوهها شاید حرکت کنند»، «مادرم»، «قوچها»، «الان درست، بعداً غلط»، «آهنگ غروب»
فهرست برندگان جوایز سالانه حلقه منتقدان فیلم سان فرانسیسکو به این شرح است:
بهترین فیلم: «مرکز توجه»
بهترین کارگردان: جرج میلر، «مکس دیوانه: جاده خشم»
بهترین بازیگر مرد: پل دانو، «عشق و بخشش»
بهترین بازیگر زن: سیرشا رونان، «بروکلین»
بهترین بازیگر مرد مکمل: مایکل شانون، «۹۹ خانه»
بهترین بازیگر زن مکمل: میا تیلور، «نارنجی»
بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی: مایکل آلن لرنر و اورن موورمان، «عشق و بخشش»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: نیک هورنبی، «بروکلین»
بهترین فیلمبرداری: جان سیل، «مکس دیوانه: جاده خشم»
بهترین فیلم خارجیزبان: «پسر شائول»، لاشلو لمس (مجارستان)
بهترین مستند: «به من گوش کن مارلون»، استیوان رایلی
بهترین فیلم بلند انیمیشن: «آنومالیزا»، چارلی کافمن و دوک جانسن
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





