سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ نیز به شدت تحت تاثیر ادامه اکران فیلمهای ابرقهرمانی بود و بیش از نیمی از فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال به این فیلمها اختصاص یافت.
به گزارش سینماسینما، فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» محصول کمپانی مارول با فروش ۲.۰۴۸ میلیارد دلاری در رتبه نخست پرفروشترین فیلمهای گیشه سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گفت.
این فیلم نوزدهمین فیلم از دنیای سینمایی مارول و سومین فیلم از مجموعه «انتقامجویان» و همچنین اولین فیلم سینماست که به صورت کامل با دوربینهای آیمکس فیلمبرداری شده است. «رابرت داونی جونیور»، «کریس همسورث»، «مارک رافلو»، «ریس ایوانز»،«اسکارلت جوهانسون»، «بندیکت کامبربچ»، «دان چیدل»، «تام هالند» و «چادویک بوزمن» از بازیگران اصلی فیلم «انتقامجویان: جنگ ابدیت» هستند.
«انتقامجویان: جنگ ابدیت» پس از فیلمهای «آواتار»، «تایتانیک» و «جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد» هماکنون در رتبه چهارم پرفروشترینهای تاریخ سینمای قرار دارند.
«پلنگ سیاه» به کارگردانی «رایان کوگلر»، دیگر محصول ابرقهرمانی کمپانی دیزنی نیز با فروش ۱.۳۴۶ میلیارد دلار نیز رتبه دوم گیشه جهانی ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد. در سال جاری میلادی و با اکران «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، «پلنگ سیاه» و «مرد مورچهای و زنبورک»، دنیای سینمایی مارول به اولین سری فیلمهای سینما تبدیل شد که مجموع فروش جهانی آن از مرز ۱۷ میلیارد دلار عبور میکند.
فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که دنبالهای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی-تخیلی است نیز امسال از سوی کمپانی یونیورسال پخش جهانی شد و به فروش ۱.۳۰۴ میلیارد دلاری دست یافت تا سومین فیلم پرفروش سال نام گیرد.
انیمیشن «شگفتانگیزان ۲»، «ونوم»، «ماموریت غیرممکن: فالاوت»، «ددپول ۲»، «راپسودی بوهمی»، «آکوامن» و «مرد مورچهای و زنبورک» نیز در رتبههای بعدی پرفروشترین فیلمهای سال ۲۰۱۸ در گیشه جهانی قرار گرفتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پرفروش نمایی ، تقلب ، دوپینگ ، تدلیس سیستماتیک و چند داستان عجیب و غریب دیگر از سینمای ایران!
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





