شریل بون ایزاکس بار دیگر به عنوان رییس آکادمی اسکار انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین دیلی، هیات آکادمی علوم و هنرهای تصویری دیشب با رای گیری برای انتخاب رییس این آکادمی، شریل بون ایزاکس را برای چهارمین بار به عنوان رییس انتخاب کرد.
بون ایزاکس با توجه به زن و سیاهپوست بودن، انتخاب خوبی برای آکادمی بود تا بر مسایل مورد نظر اعضا مبنی بر افزایش تعداد اقلیتها و زنان تاکید کند. این در حالی است که وی سال پیش با بالا گرفتن اعتراضها در مرکز این مسایل قرار گرفت و تلاش کرد تا بر تغییرات لازم تاکید کند.
در ماه ژانویه او اعلام کرد از اسکاری که مختص سفیدپوستان شده دلشکسته است. از آنجا بود که هشتک اسکار زیادی سفید است شکل گرفت و صدای اعتراض زیادی بلند شد.
در انتخابات دیشب جفری کولند به عنوان نایب رییس اول (در کمیته جوایز و رویدادها) و جان بیلی به عنوان نایب رییس (در کمیته حفاظت و تاریخ) و کاتلین کندی به عنوان نایب رییس (در کمیته موزه) انتخاب شدند.
نانسی اوتلی به عنوان نایب رییس (در کمیته آموزش)، جیم جیانوپولوس به عنوان خزانهدار (رییس کمیته مالی) و دیوید رابین به عنوان دبیر انتخاب شدند.
بیلی، جیانوپوولس، کندی و کورلند در واقع در پستهای خود ابقا شدند در حال که رابین و اوتلی برای نخستین بار این پستها را کسب کردند.
اعضای مدیریت از میان تمام اعضای اسکار و با رای عموم انتخاب میشوند.
بون ایزاکس مدیر بازاریابی است که اکنون ریاست «سیبیآی انترپرایز» را برعهده دارد و برای کمپانی پارامونت کار میکند. او اولین آمریکایی آفریقایی تبار است که در طول ۸۸ سال فعالیت اسکار به عنوان رییس آن انتخاب شده است و تاکنون تنها سه زن این پست را به دست آورده بودند. بت دیویس بازیگر مشهور این جایگاه را سال ۱۹۴۱ تنها برای دو ماه در اختیار داشت و فی کانین فیلمنامه نویس نیز چهار سال از ۱۹۷۹ تا ۸۳ دیگر زنی بود که رییس اسکار شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





