کمپانی نینتندو امتیاز اقتباس سینمایی از یکی از معروفترین بازیهای خود را به یک استودیوی هالیوودی واگذار کرد.
به گزارش سینماسینما، در نتیجه یکی از بزرگترین قراردادهای خرید حقوق رسمی تولید اقتباسهای سینمایی توسط یک استودیوی هالیوودی، ماریو و لوییجی کاراکترهای اصلی بازی معروف کمپانی نینتندو به سمت پرده سینما خواهند رفت.
کمپانی ایلومینیشن انترتینمنت که برای یونیورسال پیکچرز متعلق به غول رسانهای کامکست فیلمهای انیمیشن میسازد، به عقد تفاهمی نهایی با کمپانی نینتندو نزدیک شده تا فیلم سینمایی «برادران سوپر ماریو» (که در ایران به نام قارچ خور شهرت دارد) را بر پایه مجموعه بازیهای ویدیویی ۳۲ ساله بسازد که داستانشان درباره یک جفت لولهکش است که در یک قلمرو فانتزی با لاکپشتها و قارچهای اهریمنی مبارزه میکنند.
مدتهاست که هالیوود وسوسه شده فیلمی درباره این شخصیتهای محبوب کمپانی نینتندو بسازد، مخصوصا حالا که نیروی پیشبرنده و فروش اصلی هالیوود از ساختن فرنچایزهای محبوب سرچشمه میگیرد که متعلق به برندهای شناختهشده مثل مارول هستند. خیلیها بر این باور هستند که دهها بازی سوپر ماریو و اسپینآفهای ساختهشده بر پایه آنها روی هم رفته موفقترین و پرفروشترین فرنچایز بازیهای ویدیویی تاریخ را رقم میزنند. به گفته نینتندو، این فرنچایز تا به حال بیش از ۳۳۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.
با استناد به افراد آگاه از قرارداد، دیگر استودیوهای هالیوودی هم تا به حال سعی کردهاند حقوق رسمی ساخت فیلم سینمایی برادران سوپر ماریو را خریداری کنند، اما موفق نشدهاند.
ایلومینیشن که تا به حال فیلمهای شناختهشدهای مثل «من نفرتانگیز»، «مینیونها» و «زندگی مخفی حیوانات خانگی» را ساخته، الان بیش از یک سال است که با نینتندو وارد مذاکره شده تا این فیلم را بسازد. این قرارداد بالقوه بعد از تفاهم یونیورسال با نینتندو که دو سال پیش صورت گرفته بود از راه میرسد. طبق آن تفاهم، یونیورسال اجازه پیدا کرد چند پارک موضوعی بر پایه شخصیت ماریو و دیگر شخصیتهای مرتبط با آن بسازد.
نینتندو در سال ۱۹۹۳ قراردادی برای ساخت فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی بر پایه تمام شخصیتهای شناختهشدهاش در برادران سوپر ماریو بست که نتیجهاش یک فیلم سینمایی محصول سال ۱۹۹۳ شد که هم از نظر منتقدان و هم از نظر فروش باکسآفیسی یک فاجعه بود و باب هاسکینز، جان لگوییزامو و دنیس هاپر در آن نقشآفرینی میکردند. از آن موقع تا به حال، نینتندو تنها اجازه ساخت ۲۰ فیلم انیمیشن مخصوص کودکان از روی مجموعه بازیهای «پوکمون» خود داده که توسط یکی از شرکای خودش تهیه شدند.
افراد مطلع از جزئیات قرارداد جدید میگویند یکی از سختترین نکات مذاکره این بوده که چطور نینتندو میتواند حضوری کافی در پروسه خلاقانه تولید فیلم داشته باشد. شیگرو میاموتو که چهره خلاق اصلی این کمپانی است و برادران ماریو را خلق کرده تا به حال بخشی فعال از مذاکرات بوده و احتمالا به عنوان یک تهیهکننده در فیلم حضور خواهد داشت.
اگر این قرارداد به سرانجام برسد به ایلومینیشن اجازه داده میشود چند فیلم براساس کارکترهای برادران ماریو بسازد، اما در حال حاضر بحث فعلا سر ساخته شدن یک فیلم است. تاتسومی کیمیشیما مدیر عامل نینتندو سال گذشته در مصاحبهای با یک روزنامه ژاپنی اعلام کرده بود که با چند استودیوی هالیوودی در حال مذاکره است تا فیلمی بر پایه برادران ماریو ساخته شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





