«مکالی کالکین» بازیگر خردسال سری فیلمهای «تنها در خانه» ۳۵ ساله شد.
به گزارش سینماسینما، «مکالی کالکین» زمانی به اوج شهرت رسید که در سن ۹ سالگی در فیلم خانوادگی معروف «تنها در خانه» در نقش «کوین مکآلیستر» محصول کمپانی فاکس قرن بیستم مقابل دوربین رفت و بدون شک معروفترین بازیگر خردسال سینمای جهان نام گرفت، اما پس از حاشیههایی در زندگی شخصیاش به طور کلی از کانون توجهات خارج شد و بیشتر قربانی شایعات مرگ و حواشی پیرامون مصرف مخدر در فضای مجازی قرار گفت.
«مکالی کالکین» متولد ۲۶ اوت ۱۹۸۰ فرزند سوم خانوادهای ۷ نفره بود و پدرش «کیت کاکین» بازیگر و مادرش «پاتریشیا برنتروپ» اپراتور تلفن بود. گرچه وی بازیگری را در سن ۴ سالگی آغاز کرد اما در ۹ سالگی و بازی در فیلم «عمو باک» مورد توجه قرار گرفت و کمتر از یک سال بعد با حضور در نقش اصلی فیلم «تنها در خانه» به یک چهره مشهور تبدیل شد.
زمانی که مشغول بازی در فیلم «تنها در خانه» بود با «مایکل جکسون» خواننده آمریکایی آشنا شد و حتی در موزیک ویدئوی «سیاه و سفید» محصول سال ۱۹۹۱ نیز حضور یافت و پس از آن در فیلمهای «دختر من»، دنباله «تنها در خانه» و «گمشده در نیویورک» نقشآفرینی کرد که همه این فیلمها مورد استقبال قرار گرفت.

دو فیلم بعدی او یعنی «Pagemaster» و «ریچی ریچ» به موفقیتی در حدو اندازههای فیلمهای قبلیاش دست نیافت. زندگی او بیرون از قاب سینما چندان موفق نبود و او از سنین کوچک رابطه خوبی با والدین خود نداشت و حتی برای لج کردن با پدرش در سن ۱۴ سالگی اعلام کرد که قصد دارد از دنیای بازیگری خداحافظی کند. خانواده «کالکین» با درآمدهای «مکالی» توانسته بودند از یک خانه یک اتاقه به یک خانه بزرگ و ویلایی در نیویورک نقل مکان کنند.
درنهایت والدین او جدا شدند و جنگ برای گرفتن «مکالی» بین آنها آغاز شد تا بتوانند از آینده و داراییهای فرزندشان که در آن زمان بیش از ۳۰ میلیون دلار ارزش داشت، استفاده کنند.
«مکالی» در سال ۱۹۹۵ وارد یک دعوای حقوقی کامل با پدرش بر سر کنترل داراییهایش شد و در نهایت پیروز شد، موضوعی که موجب شد تا پدرش دیگر هیچگاه با او صحبت نکند.
وی در ۱۷ سالگی و یک سال پیش از پایان دوره دبیرستان ترک تحصیل کرد تا با «راشل مینر» همبازی دوران کودکیاش ازدواج کند اما این زوج خیلی زود در سال ۲۰۰۰ جدا شدند و سپس از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ با «میلا کونیس» بازیگر هالیوودی زندگی مشترک داشت که آن هم به جدایی رسید.
«مکالی کالکین» در سال ۲۰۰۳ بازگشت غیرمنتظرهای به سینما داشت و در دو فیلم «پارتی مانستر» و «داستانهای ترسناک آمریکایی» نقشهای متفاوتی را ایفا کرد و هوادران خود را امیدوار کرد اما پس از مدتی در سراشیبی سقوط و اعتیاد به مواد مخدر قرار گرفت و در سال ۲۰۰۴ به جرم حمل مواد مخدر از جمله «ماریجوانا» دستگیر شد و شایعههای زیادی نیز درباره اعتیاد او به هروئین و صرف روزانه صدها دلار برای درمان او منتشر شد. در سال ۲۰۱۲ عکسی بسیار لاغر و نحیف از او منتشر شد که شایعات اعتیاد او را قوت بخشید.

او در سال ۲۰۱۴ میلادی همچون بسیاری از بازیگران دیگر قربانی شایعات مرگ شد و پیام تسلیت مرگ او در فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی منتشر شد.
اما پس از گذشت چند سال عکسهای بهتری از «مکالی کالکین» منتشر می شود که او ظاهرا در وضعیت بهتری از نظر سلامت قرار دارد و حالا بیشتر وقت خود را صرف گروه موسیقی خود میکند.
«علاءالدین» به کارگردانی «آدام گرین» و سریال «نارنجی همان سیاه است» از جمله جدیدترین نقشآفرینیهای «مکالی کالکین» است.
منبع:ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





