فیلم بعدی فرانسیس فورد کاپولا کارگردان «پدرخوانده» ممکن است آخرین فیلم او باشد.
فرانسیس فورد کاپولا که امسال ریاست جشنواره فیلم مراکش را برعهده دارد اطلاعاتی درباره فیلم جدیدش که افسانهای ایتالیای-آمریکایی با عنوان «تصویر دوردست» است، ارایه کرد.
این کارگردان ۷۶ ساله پروژهای خود را با افسانه «بودنبروک ها» نوشته توماس مان مقایسه کرد و گفت: ممکن است تنها یک فیلم دیگر در زندگیام بسازم، اما این فیلم ممکن است خیلی بلند باشد و ممکن است به جاهای مختلف برود. یک جورهایی شبیه کتاب توماس مان است و سه نسل یک خانواده را دربرمیگیرد.
کارگردانی که پنج جایزه اسکار در کارنامه دارد افزود: داستان آن در زمان تولد تلویزیون شروع میشود، رشد و همه گیر شدن تلویزیون و سرانجام پایان تلویزیون به عنوان رفتن به مرحله اینترنت است. بعد به این نتیجه رسیدم که می خواهم این کار را به عنوان یک تلویزیون زنده انجام دهم.
کاپولا افزود: این فیلم با یک فیلم عادی خیلی فرق دارد.
کاپولا بخشی از این فیلم را تابستان امسال در کالج شهر اوکلاهاما به صحنه برد و نمایشهای خصوصی از آن را در پاریس، نیویورک و لس آنجلس اجرا کرد.
کاپولا در مصاحبهای که در جشنواره فیلم مراکش انجام داد درباره علاقه اش به تجربه گرایی و ریسک پذیری در سینما هم حرف زد . این کارگردان که آخرین فیلمش را با عنوان «Twixt» در سال ۲۰۱۱ ساخته گفت: دیگری فیلمی وجود ندارد، تلویزیونی نیست- فقط سینماست و میتواند هر جایی باشد و هر کاری بکند.
وی مانیفستی هم ارایه کرد که میتواند ترس به دل سرمایهداران بالقوه بیندازد و در مورد عدم قطعیت موفقیت تجاری چنین فیلمسازی غیرمتعارفی گفت: احساس می کنم ضروری است که توانایی ریسک شکست را برای همه هنرها، داشته باشیم. نمی توانی شروع به ساخت یک پروژه بزرگ بکنی که ۱۰۰ درصد هیچ ریسکی هم نداشته باشد. چطور می توانی فیلم مثل «پدرخوانده» بسازی؟ با ریسک پذیری.
کاپولا افزود: یک نفر به تازگی از من سوال کرد «آیا آیندهای برای سینما وجود دارد؟» خب البته که وجود دارد. فیلم هایی هستند که نوههای شما هم تماشا خواهند کرد و خواهند ساخت. اما نمی توانی فکرش را هم بکنی که آنها چه جور فیلمی را دوست خواهند داشت.
این کارگردان در ادامه گفت: ما هم تا حالا فیلمهای خیلی بزرگی ساختهایم و برایمان سخت است باور کنیم که فیلمهای بعدی ممکن است شبیه اینها نباشند. اما نمیتوانی بدون تجربهگرایی جلو بروی و تجربه گرایی به این معنی است که ممکن است شکست هم بخوری.
از میان فیلمسازانی که در حال حاضر مشغول کار هستند کاپولا بر فیلم «داستان هایی که ما می گوییم» ساخته سارا پولی نویسنده، کارگردان، بازیگر کانادایی تاکید کرد و آن را به عنوان رویکردی شجاعانه تحسین کرد و گفت: او فیلمش را به روشی ساخته که نمی شود انتظار داشت خیلی در صنعت رایج سینما، پذیرفته شود و افزود: فیلم های بزرگ همیشه فقط با کپی کردن از فیلمهای بزرگ دیگر ساخته می شوند.
جرج لوکاس کارگردان تجربی دیگری است که کاپولا مدت درازی است با او دوست است و از وی یاد کرد و گفت فکر میکند او در «جنگ ستارگان» حیف شد، چون لوکاس یک مرد دیوانه بسیار تجربه گراست و همه عمرش را صرف این تولید بزرگ کرد و هیچوقت از آن جدا نشد اما من هنوز امیدوارم او آنقدر از این فیلم پول دربیاورد که بتواند چند فیلم کوچک بسازد. کاپولا گفت: او به من قول داده است.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





