
فیلمسازان صاحبسبکی چون پدرو آلمادوار، پل ورهوفن و برادران داردن با گروه بزرگی از فیلمسازان کمترشناخته شده به پنجاهوچهارمین جشنواره فیلم نیویورک میروند.
به گزارش سینماسینما، کنت جونز مدیر جشنواره که همزمان ریاست هئیت انتخاب فیلمهای جشنواره را برعهده دارد، در یک نشست خبری فیلمهای حاضر در این دوره از جشنواره را اعلام کرد.
در میان آثار حاضر در این دوره از جشنواره فیلم نیویورک برخی فیلمها مانند «پترسون» به کارگردانی جیم جارموش، «خریدار شخصی» به کارگردانی اولیویه آسایاس، «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده که به اعتقاد بسیاری لایق نخل طلای کن بود، «من، دنیل بلیک» به کارگردانی کن لوچ که نخل طلای کن را به دست آورد و «او» به کارگردانی پل ورهوفن با بازی ایزابل هوپر که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن تجربه کردند، در جشنواره نیویورک نخستین بار در آمریکای شمالی به نمایش درخواهند آمد.
ژان پیر و لوک داردن نیز فیلم «دختر ناشناس» را با تدوینی تازه به جشنواره فیلم نیویورک میآورند. فیلم برادران داردن ماه می در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد اما منتقدان سینمایی نظرات خوبی درباره فیلم نداشتند. در این بین دش شاو خالق رمانهای تصویری نیز با انیمیشن «تمام دبیرستان من در دریا غرق شد» به جمع فیلمسازان صاحبسبک حاضر در جشنواره نیویورک پیوست. لنا دانم، مایا رادولف و جیسن شوارتزمن صداپیشگان این انیمیشن هستند که به گفته مدیر جشنواره نیویورک در عین برخوردار بودن از فضایی شاد برای کودکان ساخته نشده است.
بری جنکینز نیز که پس از ساخت فیلم «دارویی برای مالیخولیا» که تحسین منتقدان را برانگیخت، با دومین فیلم بلندش «مهتاب» به جشنواره میرود.
همانطور که پیش از این اعلام شده بود، جشنواره فیلم نیویوک با نمایش مستند «سیزدهم» به کارگردانی آوا دوورنای افتتاح میشود و با نمایش فیلم «شهر گمشده زد» به کارگردانی جیمز گری به پایان میرسد.
منبع: خبرانلاین به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





