دو فیلم ایرانی در جشنواره تله راما در فرانسه به نمایش درمیآیند.
به گزارش سینماسینما، هر ساله مجله هفتگی تله راما، که ویژه سینما، تلویزیون و سایر هنرها است، حدود پانزده فیلم برتر سال را که منتقدان آن در طی ۵۲ هفته به آن پرداخته اند و امتیاز بیشتری به دست آورده اند را انتخاب میکند و در ماه ژانویه سال بعد (۲۰۲۲) به نمایش عمومی میگذارد. این فیلمها ترکیبی از بهترین آثار هنری و همچنین آثار مردم پسند باارزش هستند. بهای بلیت آن کمتر از قیمت عادی سینماها (۳و نیم یورو) است تا کسانی که آنها را ندیده اند و یا مایل هستند دوباره آنرا ببینند، فرصت به آنها داده شود.
امسال بیست و چهارمین دوره این جشنواره در ۴۵۰ سینمای فرانسه همزمان برپا میشود که از ۱۹ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ اکران خواهد شد. در بین فیلمهای منتخب، دوفیلم موفق ایرانی «متری شیش ونیم» با عنوان فرانسوی «قانون تهران» ساخته سعید روستایی و همچنین «شیطان وجود ندارد» اثر محمد رسولاف قرار دارد. از دیگر فیلمها میتوان به آنت ( لئوس کاراکس)، ماشین من را بران، بدترین آدم دنیا، گاو اول، واگن شماره ۶، مادران موازی، الین، توهمات ازدست رفته، سرزمین آوارگان، المپیاد ، تلماسه و غیره را نام برد. از سوی دیگر، کمپانی پخش فیلم متری شیش ونیم، در خبری گفته که تلاش میکند تا این فیلم نامزد بهترین فیلم خارجی زبان (غیرفرانسوی زبان) سال برای جوایز سزار (معادل اسکار در فرانسه ) بشود. به زودی نامزدهای جوایز سزار اعلام خواهد شد. قبلا از سینمای ایران «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی این جایزه را به دست آورده بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شیطان وجود ندارد» انتظارها را برآورده نکرد/ یادداشت محمد حقیقت از جشنواره ونیز
- همکاری خلاقانه کارگردان و موزیسین/ دربارهی «شیطان وجود ندارد» ساخته ریوسوکی هاماگوچی
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- منتقدین کایه دو سینما فیلمهای برتر سال را انتخاب کردند
- «شیطان وجود ندارد» برنده جایزه بزرگ هیات داوران یک جشنواره فرانسوی
- «شیطان وجود ندارد» بهترین فیلم جشنواره سیدنی استرالیا شد
- «قهرمان» یک نماینده کاملا طبیعی و معقول از ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۲
- سینماسینما/ چه فیلمهایی از سینمای ایران بر پرده سینماهای فرانسه خواهند رفت
- استقبال فرانسویها از «متری شیش و نیم»
- سینماسینما/ اکران موفقیتآمیز «متری شیش و نیم» در فرانسه
- سینماسینما/ تمجید منتقدان لوموند از فیلم «متری شیش و نیم»/ اکران گسترده در فرانسه
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- محمدصادق رنجکشان: قصد ندارم فیلم جدید بسازم
- سینماسینما/ ازدحام فیلمهای در انتظار اکران در فرانسه
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





