اد اسکرین بازیگر بریتانیایی در اعتراض به آنچه که «سفیدپوست نمایی» در سینمای هالیوود خوانده میشود، از حضور در فیلم «پسر جهنمی» انصراف داد.
به گزارش سینماسینما، اد اسکرین حاضر نشد در فیلم «پسر جهنمی» نقش شخصیتی را بازی کند که ریشهای آسیایی دارد.
او قرار بود در بازسازی «پسر جهنمی» نقش شخصیتی به نام بن دایمیو را بازی کند اما نمیدانست که این شخصیت در داستان ریشه خانوادگیاش به شرق آسیا بازمیگردد. اسکرین پس از پی بردن به این موضوع از بازی در «پسر جهنمی» انصراف داد تا بازیگری مناسب برای این نقش پیدا کنند.
انتخاب اسکرین برای بازی در این نقش موجی از اعتراض در شبکههای اجتماعی برانگیخت، که هالیوود را به «سفیدپوست نمایی» متهم میکردند و اعتقاد داشتند که انتخاب یک بازیگر اروپایی سفیدپوست برای بازی در نقش شخصیتی که اصالتی ژاپنی دارد انتخاب مناسبی نیست.
اسکرین در این باره گفت: «مشخص است که نمایش درست این شخصیت در فیلم برای مردم بسیار پرمعنا و مهم است و کوتاهی در این زمینه به شایعه تمایل برای محو کردن دیگر نژادها و قومیتها در سینما دامن میزند.»
حرکت اسکرین با استقبال مردم روبهرو شد و بسیاری با استفاده از شبکههای اجتماعی به تحسین او پرداختند. در چند وقت گذشته چندین نمونه از آثار هالیوودی متهم به سفیدپوست نمایی یا همان استفاده از بازیگران سفیدپوست در نقش کاراکترهای غیرسفیدپوست شدهاند که مهمترین آنها فیلم «روح در کالبد» با بازی اسکارلت جوهانسن بود.
در این میان اسکرین نخستین بازیگر سفیدپوستی است که بازی در چنین نقشی را نمیپذیرد. البته تهیهکنندگان فیلم نیز با انتشار بیانیهای مشترک از کار اسکرین حمایت کردهاند.
«پسر جهنمی» بر اساس برنامه سال ۲۰۱۸ روی پرده میرود.
منبع: خبرآنلاین به نقل از بیبیسی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- “سریع و خشن” به صدر گیشه سینما بازگشت
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟





